FOTÓ / MODELL – PHOTO / MODEL

Képek a természet és művészet között / Images between Art and Nature

Műtárgylista / List of the exhibited photographs

No English version, the titles are in the original language where it was avilable and/or in Hungarian

(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), felirat nélkül: Verona, Arena, Ltsz. 2435
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Verona, a Scaligeri síremlék és egy rajzoló, John Ruskin modorában. Ltsz. 981. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/089-90.html
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Verona, San Zeno, Ltsz. 981-104 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/104.html
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified – Celestino Degoix? Giulio Rossi? Giorgio Sommer?), „Genova Monumento Cristoforo Colombo” / Az 1862-ben felállított Kolombusz emlékmű Genovában, Piazza Acquaverde, Lorenzo Bartolini (1777 – 1850) szobra nyomán. Ltsz. 2711
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified) „Wereschagin szőnyeggyűjteményéből” Iskolai feladat: fénykép, mint kifestő-lap. Két lap a mappából, az egyik kézzel festett. A negatívra írt, pozitívon olvasható felirat „Wereschagin szőnyeggyűjteményéből” Ltsz. 1514/5. (festett), 1514/II/20. (nem festett). A pozitívok minősége egyenletesen gyengített, nem kontrasztos, mintha szándékosan így rendelték volna valamilyen feladathoz, amire az is utal, hogy ugyanazon negatívról több hasonló pozitív készült. 1890 – 1900k.
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified) A 40. számú aktkép. Ltsz. 1711 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1711/1711-05.jpg
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified) A Crystal Palace, az 1851-as Londoni világkiállítás csarnoka. Huszár Adolf gyűjteménye, Ltsz. 2710-01 Nagyítás, digitális nyomat http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-1/2710-1-03.jpg
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified) Az 1878-as Párizsi világkiállítás. Huszár Adolf gyűjteménye, Ltsz. 2710-2. Nagyítás, digitális nyomat. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-2/2710-2-07.jpg
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified) Fontana del Tritone, Gian Lorenzo Bernini 1643, Palazzo Barberini, Piazza Barberini, Roma, Ltsz. 981 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/077.html
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified) Ribizli tanulmány, Ltsz. 3708.
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Holland város, 1870-es évek, Ltsz. 2710 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-3/2710-3-39.jpg
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Léda és a hattyú. Huszár Adolf szobra, Ltsz. 2711-4
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Palazzo Bevilacqua, 1532 Verona, corso Cavour. Építész Sanmicheli, Michele (1484 Verona – 1559 Verona). Ez a palota volt a mintája a régi Műcsarnok élületének – az MKE jelenlegi főépülete, Andrássy út 69 – melyet Láng Adolf (1848 – 1913) tervezett. Ltsz. 5671
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Szoborgaléria, Vatikán, A kép alján tollal írt felirat: „Vatican, Huszár.” Ltsz. 2711-3
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified), Szoborgaléria, Vatikán, A kép közepén tollal írt felirat: „Vatican” Ltsz. 2711-3
(azonosítatlan fotográfus / photographer not yet identified – Fratelli Alinari?), Filippo Brunelleschi: A Pazzi-kápolna (Capella Pazzi), a Pazzi-család sírbolt temploma, a Santa Croce udvarában, Firenze. 1879 előtt, Ltsz. 974-07 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-19.html

Alinari, Fratelli ? (Alinari testvérek): Alinari, Giuseppe (1836 - 1890) Alinari, Leopoldo (1832 - 1865) Alinari, Romualdo (1830 – 1891), Reprodukció Giulio Romano egy vázlatlapjáról. A képen a gyűjtemény szárazbélyegzője "K. K. MUSEUM WIEN" Ltsz. 1465 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-2/original/41.html

Anderson, James ? (1813 – 1877), Palazzo Bevilacqua, 1532 Verona, corso Cavour. Építész Sanmicheli, Michele (1484 Verona – 1559 Verona) Ez a palota volt a mintája a régi Műcsarnok élületének – az MKE jelenlegi főépülete, Andrássy út 69 – melyet Láng Adolf (1848 – 1913) tervezett. Ltsz. 981–094 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/094.html

Anderson, James ? (1813-1877), Arcus Argentariorum (pénzváltók boltíve) a Forum Boariumon, Róma, Ltsz. 974-31 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-31.html

Anderson, James ? (1813-1877), Tivoli, Ltsz. 1560-04 és Ltsz. 1562 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1560/1560-04.html

Bayard, Emile: Le Nu Esthétique: L'homme, La Femme, L'enfant. Album De Documents Artistiques D'après Nature. Préface De J.-L. Gérôme. Paris, Bernard Et Cif, 1902-1904. Ltsz.: R. 176

Bonfils, Paul Félix (1831-1885), Architecture antique Égypte, Gréce, Asie mineure: album de photographies par Bonfils, photograph a Beyrouth (Syrie). Paris: Ducher et Cie, 1872. / Egyiptom, Görögország és Kisázsia ókori építészete. Bonfils Bejrúti fényképész (Szíria) fotóalbuma, 1872. Ltsz: 111. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/111/thumb.html

  1. „ÉGYPTE. Temple de Louksor, entrée triomphale (Thèbes)”; Egyiptom. Luxor, a thébai diadalkapu. „Bonfils 41.”
  2. „ÉGYPTE. Intérior de la 1.re cour du Temple de Ramessès III, à Karnak (Thébes)”; Egyiptom. III. Ramszesz templomának első udvara, Karnak, Théba. (Mai megnevezése: Honszu templomának oszlopai). „F. Bonfils” 35.
  3. „ÉGYPTE. Colonne dans la 2e. cour du Temple de Ramessés III (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. Oszlop III. Ramszesz templomának második udvarában, Karnak, Théba. „Bonfils 36.”
  4. „ÉGYPTE. Propylône ptoléméen et porte d'entrée au petit Temple (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. Ptolemaiosz-kori propülón és bejárati kapu a kis templomnál, Karnak, Théba. „Bonfils 30.”
  5. „ÉGYPTE. Temple de Louksor, Vue générale des colonnades du milieu (Thèbes)”; Egyiptom. Luxori templom, a középső oszlopsor áttekintő nézete, Théba. „Bonfils 49.”
  6. „ÉGYPTE. Colonne inclinée, intérieur de la salle hypostyle (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. Ferde oszlop, a hüposztül csarnok belseje, Karnak, Théba. „F. Bonfils 8.”
  7. „ÉGYPTE. Détails de la Porte du Temple de Médinet-Abou (Thèbes)”; Egyiptom. A Medinet Habu templom kapujának részei, Théba. „Bonfils 55.”
  8. „ÉGYPTE. Colonnes de la salle hypostyle, vue du nord (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. A hüposztül csarnok oszlopai, északi nézet, Karnak, Théba. „Bonfils 9.”
  9. „ÉGYPTE. Sphinx et Pyramides”; Egyiptom. Szfinx és piramisok. „Bonfils 88.”
  10. „ÉGYPTE. Temple de Louksor, Obelisque et pylône (Thèbes)”; Egyiptom. A luxori templom, obeliszk és pülón, Théba. „Bonfils 42.”
  11. „ÉGYPTE. Avenue des Sphynx et propylône ptoléméen (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. Szfinxek útja és Ptolemaiosz-kori propülón, Karnak, Théba. „Bonfils 28.”
  12. „ÉGYPTE. Ruines de 3eme. pylône du Temple (sud-est) partie gauche (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. A templom harmadik pülónjának romjai (dél-kelet), bal oldali rész, Karnak, Théba. „F. Bonfils 13.”
  13. „ÉGYPTE. 3e. Cour du Grand Temple de Médinet-Abou, ou des colonnes _ Thèbes”; Egyiptom. Medinet Habu nagytemplomának harmadik udvara, avagy az oszlopok, Théba. „Bonfils 66.”
  14. „ÉGYPTE. Sculptures dans le Temple de Ramessès III, au fond de la 2e. cour, à droite (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. Szobrok III. Ramszesz templomában, a második udvar alján, jobbra, Karnak, Théba. 38.
  15. „ÉGYPTE. Sculptures à l'extrémité du Temple de Tentyris, à Denderah (Haute-Egypte)”; Egyiptom. Szobrok Tentürisz templomának végén, Denderában (Felső-Egyiptom). „Bonfils 81.”
  16. „ÉGYPTE. Vue générale du Temple de Ramessés III (Thèbes)”; Egyiptom. III. Ramszesz templomának áttekintő nézete, Théba. „Bonfils 29.”
  17. „ÉGYPTE. 2e. Porte du Grand Temple de Médinet-Abou _ Thèbes”; Egyiptom. Medinet Habu nagytemplomának második kapuja, Théba. „Bonfils 60.”
  18. „ÉGYPTE. Avenue centrale de la salle hypostyle, prise de l'est (Karnak) Thèbes”; Egyiptom. A hüposztül csarnok középső útja, keletről, Karnak, Théba. „Bonfils 12.”
  19. „SYRIE. Minaret de la Fiancée _ Damas.”; Szíria. Menyasszony minaret, Damaszkusz. „Bonfils 212.”
  20. „SYRIE. Fontaine à l'intérieur de la Grande Mosquée _ Damas.”; Szíria. Szökőkút a Nagymecset belsejében. „Bonfils 214.”
  21. „SYRIE. Tombeau avec grille en fer Damas.”; Szíria. Vasrácsos sír Damaszkuszban. „Bonfils 229.”
  22. „SYRIE. Enfilade de la Grande Mosquée, côté sud, dans la cour _ (Damas)”; Szíria. A Nagymecset enfilade-ja, déli oldal, az udvarban, Damaszkusz. „Bonfils 215.”
  23. „SYRIE. Dervicherie _ Damas.”; Szíria. Dervis monostor, Damaszkusz. „Bonfils 208.”
  24. „SYRIE. Mosquée Es-Saghir, au faubourg de Meydan _ Damas.”; Szíria. Es-Saghir mecset, Meydan külvárosában, Damaszkusz. „Bonfils 232.”
  25. „SYRIE. Petite coupole de la G.de. Mosquée (livre sacré) _ Damas.”; Szíria. A Nagymecset kis kupolája (szent könyv), Damaszkusz. „Bonfils 210.”
  26. „SYRIE. Groupes de Tombeaux _ Damas.”; Szíria. Sírok csoportja, Damaszkusz. „Bonfils 231.”
  27. „SYRIE. Coupole octogone dans la cour de la Grande Mosquée _ Damas.”; Szíria. Nyolcszögletű kupola a Nagymecset udvarában, Damaszkusz. „Bonfils 213.”
  28. „SYRIE. Intérieur de Maison (Damas)”; Szíria. Ház enteriőr, Damaszkusz. „Bonfils 228.”
  29. „SYRIE. Grandes colonnes du Temple du Soleil _ (Balbek)”; Szíria. A Naptemplom nagy oszlopai, Baalbek. „Bonfils 186.”
  30. „SYRIE. Intérieur de Temple du Jupiter _ Balbek.”; Szíria. Jupiter templomának belseje, Baalbek. „Bonfils 178.”
  31. „SYRIE. Détails des chapiteaux des colonnes du Temple de Jupiter _ Balbek.”; Szíria. A Jupiter templom oszlopfőinek részletei, Baalbek. „Bonfils 183.”
  32. „SYRIE. Porte du Temple de Jupiter (Pierre qui tombe) _ (Balbek)”; Szíria. Jupiter templom kapuja (leeső kő), Baalbek. „Bonfils 182.”
  33. „SYRIE. Temple de Jupiter _ Balbek.”; Szíria. Jupiter temploma, Baalbek. „Bonfils 170.”
  34. „SYRIE. Coupole de Douris, dans la plaine de la Bekàa _ Balbek.”; Szíria. Douris kupola (Qubbat Duris), a Bekàa síkságon, Baalbek. „Bonfils 203.”
  35. „SYRIE. Chambres carrées, à droite, dans la cour rectangulaire _ Balbek.”; Szíria. Négyszögletes kamrák, jobbra, téglalap alakú udvarban, Baalbek. „Bonfils 198.”
  36. „GRÈCE. Temple de Thésée (Athènes)”; Görögország. Thészeusz temploma, Athén. „Bonfils 313.”
  37. „GRÈCE. Parthénon, pris des propylées _ Athènes”; Görögország. Parthenon, felvétel a propülónokról, Athén. „Bonfils 250.”
  38. „GRÈCE. Cariatides du Temple de l'Erechteion _ (Athènes)”; Görögország. Az Erechteion templom kariatidái, Athén. „Bonfils 272.”
  39. „GRÈCE. Cariatides du Temple de l'Erechteion _ Athènes”; Görögország. Az Erechteion templom kariatidái, Athén. „Bonfils 276.”
  40. „GRÈCE. Tours des Ventes _ Athènes”; Görögország. Szelek tornya, Athén. „Bonfils 317.”
  41. „GRÈCE. Lanterne de Diogène. Monument chorégique de Lysicrate_ Athènes”; Görögország. Athén, Lüszikratész khorégosz-emlékműve. „Diogenész lámpása.” „Bonfils 319.”
  42. „GRÈCE. Intérieur du Théâtre de Bacchus _ Athènes”; Görögország. A Bacchus színház belülről, Athén. „Bonfils 297.”
  43. „GRÈCE. Portique d'Adrien _ Athènes”; Görögország. Hadrianus portikusza, Athén. „Bonfils 318.”
  44. „PALESTINE. Mosquée d'Omar et Tribunal de David _ Jérusalem”; Palesztina. Omar mecsetje és Dávid törvényszéke, Jeruzsálem. „Bonfils 115.”
  45. „PALESTINE. Saint Sépulchre _ Jérusalem”; Palesztina. Szent Sír, Jeruzsálem. „Bonfils 104.”
  46. „PALESTINE. Tombeau d'Absalon _ Jérusalem”; Palesztina. Absalom sírja, Jeruzsálem. „Bonfils 144.”
  47. „PALESTINE. Member sur la plate-forme du Temple _ (Jérusalem)”; Palesztina. A Templom-hegynél, árkádos oszlopsor részlete és kőtorony. „Bonfils 117.”
  48. „PALESTINE. Porte de Damas _ Jérusalem.”; Palesztina. Damaszkuszi kapu, Jeruzsálem. „Bonfils 138.”
  49. „PALESTINE. Coupoles sur la plate-forme du Temple _ Jérusalem”; Palesztina. Kupolák a Templom-hegynél, Jeruzsálem. „Bonfils 118.”
  50. „PALESTINE. Tombeau de Zacharie et de St. Jacques _ Jérusalem”; Palesztina. Zakariás és Szent Jakab sírja, Jeruzsálem. „Bonfils 147.”

Braun, Adolphe (1812 – 1877), Műtárgyreprodukciók a vatikáni Múzeumból. Előre nyomtatott, feliratos kartonon. A kép fölött a múzeum megnevezése: „ROME PALAIS DU VATICAN” A karton alján, balra lenn „ADOLPHE BRAUN à DORNACH (Alsace)”, jobbra a sorszám. Három lap a sorozatból. Ltsz. 2808

Braun, Adolphe (1812 – 1877), Verescsagin műterme. Vaszilij Vasziljevics Verescsagin (1842-1904). A kép alatt a kartonon nyomtatott felirat: „B. VERESCHAGIN’S ATELIER Unverändlicher Kohledruck von AD. BRAUN & Cie. in Dornach i/Els. & Paris, 43, Avenue de l’Opéra. A kép alapján készült metszetet közöl a Vasárnapi Ujság, 1883. 2. szám, 25. lap. Ltsz 2342

Braun, Adolphe (1812 – 1877), Verescsagin: Tamerlán palotájának kapuja, Szamarkand. Двери Тимура (Тамерлана), 1872. Jelenleg: Tretyakov Galéria, Moszkva. A kép alatt a kartonon nyomtatott felirat: „B. VERESCHAGIN Pinxit.” „AD. BRAUN & Cie. PHOT.” Alatta: „B. VERESCHAGIN’S ATELIER Unverändlicher Kohledruck von AD. BRAUN & Cie. in Dornach i/Els. & Paris, 43, Avenue de l’Opéra. Ltsz 2342

Brogi, Carlo (1850-1925), „12056. TAORMINA – Teatro Antico con vista del Castello, di Capo Schiso e dell’Etna. Edizione Brogi.” / A taorminai görög színház romjai háttérben az Etnával. Ltsz. 4071 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_54/j_viii_54.htm

Brogi, Giacomo (1822 – 1881) „3056 FIRENZE. Fontana dell’Ammanati” / Bartolomeo Ammannati (1511 – 1592) Neptun-kútja (Fontana del Nettuno, 1563 – 1575) Firenzében, Piazza della Signoria, Ltsz. 2432

Brogi, Giacomo (1822 – 1881), „ 3837. MILANO. GALLERIA VITTORIO EMANUELE” / A Galleria Vittorio Emanuele II passzázs Milánóban (1867-ben adták át, a kupola 1865 – 77 között készült el). Ltsz. 2432

Brogi, Giacomo (1822-1881) 4600. Milano – Piazza della Scala col Monumento a Leonardo / Milano. a Scala tere a Leonardo emlékművel (a képen Brogi felirata nem szerepel), 1872/77 körül. Ltsz. 2711

Brogi, Giacomo (1822-1881), „3671 TORINO, Monumento a D’Azeglio (Balzico fece).” / Torino, Massimo d’Azeglio (1798-1866) emlékműve, Alfonso Balzico (1825-1901) szobra az eredeti helyén (piazza Carlo Felice), ahová 1873-ban állították. A szobrot 1936-ban áthelyezték, jelenlegi helye a Parco del Valentino, Torino. A kép alatt tollal írt felirat, Huszár kézírásával: „Angekauft in Turin / 1874” Ltsz. 2711

Brogi, Giacomo (1822-1881), 3650. Roma – Basilica di S. Giovanni in Laterano / A Lateráni Keresztelő Szent János-főszékesegyház, Ltsz. 974. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-50.html

Brogi, Giacomo ? (1822-1881) „MILANO Arena. Anfit.” / A milánói Arena Civica, Ltsz. 2432

C. Behrens, Blattformen, Abdrucke nach der Natur. Berlin, November, 1899. / Berlin & New York: Bruno Hessling, (1899), 80 tábla (240 x 481 mm). Lichtdruck von C.G. Röder, Leipzig. 35, 42, 67, 76. képtáblák. Az egyes táblákon leírások nem szerepelnek, azt különálló nyomtatott jegyzék adja meg, elől a latin megnevezés, majd a német. Ahol lehetett, a latin után megkerestük a magyar nevet, ahol ez nem sikerült, meghagytuk a németet. (Az alábbi jegyzéket botanikai szakértő nem látta, csupán tájékoztató jellegű.) Tafel 35. / 35. tábla a.) Polemonium coeruleum: kék csatavirág, b.) Phyllanthus: Phyllanthus, c. d.) Delphinium consolida: mezei szarkaláb, e.) Macleya cordata: magas mákkóró, f.) Prenanthes muralis: kőfali saláta (?) Mauerlattich; Tafel 42. / 42. tábla, Taraxacum vulgare: pitypang vagy gyermekláncfű; Tafel 67. / 67. tábla, a.) Laurus nobilis: nemes babér, b.) Prunus Laurocerasus: balkáni babérmeggy vagy örökzöld babérmeggy, c.) Aralia quinquefolia: amerikai ginzeng (?) Fünfblättrige Aralia (Ötlevelű arália?), d.) Fatsia japonica: szobaarália, e.) Aucuba japonica: japán babérsom, Tafel 76. / 76. tábla, a.) Sagittaria sagittifolia: közönséges nyílfű, b.) Nelumbium speciosum: indiai lótusz, c.) Pontederia montevidensis: Eichhornie (angol név: Pickerel Rush), d.) Caladium hybridum: hibrid caladium

Crupi, Giovanni (1859 - 1925), „Monreale – Capitelli delle colonne Crupi – fotog. – Taormina 1113” / Oszlopfő a Monreale kolostorból, Szicília. Ltsz. 4071. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_54/j_viii_54-16.html

Cuccioni, Tommaso (1790k – 1864), A Colosseum, Róma, 1858. Ltsz. 974-06 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-06.html

Cuccioni, Tommaso ? (1790k – 1864), A Vesta-templom és a Tritonok kútja Rómában a Forum Boariumon, Piazza Bocca della Verità, Roma. Ltsz. 974-24 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-24.html

Cuccioni, Tommaso ? (1790k – 1864), Constantinus diadalíve (Arco di Constantino), Róma, Ltsz. 974-05 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-05.html

Cuccioni, Tommaso ? (1790k – 1864), Nerva fóruma. Az oszlopcsarnok két megmaradt oszlopa. 974-26 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-26.html

Eckert, Georg Maria (17. September 1828 in Heidelberg; † 2. Januar 1903 in Karlsruhe) war ein Landschaftsmaler und Fotograf.( http://ka.stadtwiki.net/Georg_Maria_Eckert ) Képei a gyűjteményben, 427 kép az alábbi kiadványokból:: 1.) Studien nach der Natur für Maler und Architekten von G. M. Eckert, Maler. Heidelberg: Bassermann 1870. 4. 240 Bl. in Mappen. Tanulmányok természet után festők és építészek számára. Tartalom: I. Vordergrundstudien. Terrain mit Wurzeln und Stammen. Stamma. Laubwerk.Farrenkraut, Schilf und Felsen. Gartenwächse. 68 Bl. II. Mittelgrundstudien. Wald-Inneres. Baumschlag. Felsen und Terrain. 46 Bl. III. Architektonische und malerische Studien an und in dem Heidelberger Schlosse und anderen Ruinen. 63 Bl. IV. Studien an der gotischen Peterskirche in Heidelberg. 14 Bl. V. Studien an und in dem Kloster Maulbronn. 28 Bl. VI. Ländliche Vor- und Mittelgrundtudien und Schiffe. 21 Bl. - : Dass. In 7 Bänden mit 276 Blättern, Ebed. 1871. Dies enthält ferner: VII. Nachträge zu Band I, II und III und Studien an der gotischen Peterskirche in Wimpfen.. (Ref: Milan Chlumsky, in: Zwischen Biedermeier und Gründerzeit. Deutschland in frühen Photographien. Hg. Ulrich Pohlmann. Stadtmuseum München 2012/13. pp. 280 – 283. valamint HEIDTMANN, 1989.) 2.) Studien aus dem Badischen Schwarzwald (orig. 60 Bl.) 3.) Nürnberger Studien in Photographien von G. M. Eckert, Hofphotograph. Bd 1–4. Heidelberg: Bassermann'ssche Verlagsbuchhandlung 1871 – 1875. Nürnberg: Hermann u. Seltow 1871 187 Bl. in Mappen (Ref: http://bildsuche.digitale-sammlungen.de/index.html?c=viewer&lv=1&bandnummer=bsb00074514&pimage=00001&suchbegriff=&l=de ) 4.) Das Schloss zu Bruchsal, 88 Bl. Az adatbázisban elérhető: http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/966/966-1.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/966/966-2.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-1/967-1-1.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-2/967-2-1.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-2/967-2-2.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/969/969-1.htm . http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/969/969-2.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2224/2224.htm , http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4108/4108.htm . http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4108/thumb.html

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Egy reprodukció két változata. Bruchsal (Baden-Württemberg, Németország). Januarius Zick (1730–1797) freskója. Ltsz. 1681. A párdarabon, mely Huszár Adolf gyűjtemény egyik lapjaként került leltározásra, a fényképész szárazbélyegzője a kartonon, lent. Ltsz. 2712.

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Studien aus dem Badischen Schwarzwald. Heidelberg (orig. 60 Bl.): Bassermann, Fr., / Fekete-erdei tanulmányok, 60 lap, a sorozat 11., 25. 36. képek, Ltsz. 967-2-16 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-2/original/967-2-16.html és 17 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-2/thumb.html

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Studien nach der Natur für Maler und Architekten von G. M. Eckert, Maler. Heidelberg: Bassermann 1870. I. Vordergrundstudien: Terrain, Felsen... 68 Bl. / I. Előtértanulmányok, terep, szikla, 1., 2. 3., 22, 25, 31, 32, 35. lapok Ltsz. 967 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-1/967-1-106.html

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Studien nach der Natur für Maler und Architekten von G. M. Eckert, Maler. Heidelberg: Bassermann 1870. I. Vordergrundstudien: Terrain, Felsen... 68 Bl. / I. Előtértanulmányok, terep, szikla, 27. lap Ltsz 967-1-108 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-1/967-1-108.html

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Studien nach der Natur für Maler und Architekten von G. M. Eckert, Maler. Heidelberg: Bassermann 1870. 4. 240 Bl. in Mappen. III. Studien an und in dem Heidelberger Schlosse und anderen Ruinen. 63 Bl. / III. Tanulmányok a heildelbergi kastélynál és egyéb romok, 63 lap, 6. kép, Ltsz. 966-59. és 47. kép, Ltsz. 966-04 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/969/969-04.html

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Nürnberger Studien in Photographien von G. M. Eckert, Hofphotograph. Bd 1–4. Heidelberg: Bassermann'ssche Verlagsbuchhandlung 1871 – 1875. Nürnberg: Hermann u. Seltow 1871. 187 Bl. / Nürnbergi fotográfiai tanulmányok, G.M. Eckert udvari fényképész, 187 lap. A Triton-kút Nürnbergben, Johann Leonhard Bromig, 1689. Ltsz. 4108-08 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4108/original/4108-08.html

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Nürnberger Studien in Photographien von G. M. Eckert, Hofphotograph. Bd 1–4. Heidelberg: Bassermann'ssche Verlagsbuchhandlung 1871 – 1875. Nürnberg: Hermann u. Seltow 1871. 187 Bl. / Nürnbergi fotográfiai tanulmányok, G.M. Eckert udvari fényképész, 187 lap. Ltsz. 967

Eckert, Georg Maria (1828-1903,) Nürnberger Studien in Photographien von G. M. Eckert, Hofphotograph. Bd 1–4. Heidelberg: Bassermann'ssche Verlagsbuchhandlung 1871 – 1875. Nürnberg: Hermann u. Seltow 1871. 187 Bl. / Nürnbergi fotográfiai tanulmányok, G.M. Eckert udvari fényképész, 187 lap. A Triton-kút Nürnbergben, Johann Leonhard Bromig, 1689. Ltsz. 4108-08, II 24. AUF DER BURG Georg Maria Eckert 4108-05 = 2224-07, II 23. AUF DER BURG. 2224-06, IV 11. DER STERNHOF AM NEUEN THOR Georg Maria Eckert 4108-04 = 2224-01 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4108/4108.htm és http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2224/2224.htm

Eckert, Georg Maria (1828-1903), Változatok nürnbergi városképekre. Nürnberger Studien in Photographien von G. M. Eckert, Hofphotograph. Bd 1–4. Heidelberg: Bassermann'ssche Verlagsbuchhandlung 1871 – 1875. Nürnberg: Hermann u. Seltow 1871. 187 Bl. in Mappen. / Nürnbergi fotográfiai tanulmányok, G.M. Eckert udvari fényképész, 187 lap. Fényképek kartonra ragasztva. Mindegyik kartonon a kép körül előre nyomtatott keret, nyomtatott feliratokkal: A kép fölött: „NÜRNBERG.” A kép alatt egy sorban, balra:„Phot. v. C. M. Eckert” (sic! = Georg Maria Eckert) középen: „Heidelberg.” jobbra: „Verl. v. F. Bassermann.” Ezek alatt középen, nagyobb betűfokozattal egyedi sorozat- és sorszám, valamint megnevezés (leírás). II 24. AUF DER BURG. (Ltsz. 2224-07), IV 11. DER STERNHOF AM NEUEN THOR. (Ltsz. 2224-01)

Eckert, Georg Maria ? (1828-1903), Egy természet utáni tanulmány két változata. Felirat nélkül az egyik képen (Ltsz. 1560-49) sorszám látható: 292. A másik kópián (Ltsz. 1560-50) ez hiányzik. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1560/1560-49.html http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1560/1560-50.html

Eckert, Georg Maria? (1828. 09.17 Heidelberg – 1903. 01.02 Karlsruhe), A képen nincs jelzés, Eckert képeivel közös mappában található, de vastagabb kartonon, az előtérben balra lévő fán egy tábla, kinagyítva rajta a „PHOTOGRAPHIE EN FACE” felirat olvasható. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/967-2/967-2-56.html

Erdélyi Mór (1866–1934), „Az 1900. évi párisi nemzetközi kiállítás magyar osztályából.” A fotográfus előre nyomtatott kartonján, „Erdélyi cs. és kir. udv. fényképész. Budapest, Ujvilág u. 2 sz. a Kossuth Lajos u. sarkán” Ltsz. 3783. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3783/3783.htm

Ferrari, Emiliano (?) „VERONA Arena” „104”, Ltsz. 2435

Ferrari, Emiliano (?)„Verona Scaligeri” „108” Ltsz. 2435

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „15. La place des Consuls apres l'incendïe. L. Fiorillo, phot.” A kép Alexandria brit flotta általi szétlövése (1882 július 11–14.) után készült. Fiorillo kiadott egy 50 lapból álló albumot, mely elérhető a kairoi könyvtár (American University in Cairo) weboldalán illetve a svájci photobibliothek gyűjteményében is van példány (Album Souvenir d'Alexandrie Ruines. [Le bombardement d'Alexandrie du 11 Juillet 1882.] / L[uigi] FIORILLO, Photographe. – Marseille: Sautart & Santamaria [Buchbinderei] o.J. [ca. 1882]. ). Borító és néhány kép itt: http://www.photobibliothek.ch/seite003b5.html A kairói könyvtár internetes oldalán az összes kép elérhető a kötetből (Alexandria Bombardment of 1882 Photograph Album) igen nagy felbontásban. Az ottani 15. számú kép a Konzul-teret más nézőpontból mutatja, mint az MKE könyvtárában lévő verzió. Ltsz. 2471-39 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/2471-39.jpg

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Alexandrie. Colonne Pompée prise du cimetière Arabe. 112. – L. Fiorillo, Phot.” / Az arab temető és Pompeius oszlopa (a 4. században állították Diocletianus császár tiszteletére) Ltsz. 2471-24 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/2471-42.jpg az összes kép: http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/s_ii_28.htm valamint http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2472/2472.htm

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Alexandrie. Le départ du Khédive pour le Caire. 180 – L. Fiorillo, Phot.” / Alexandria. A kedive indulása Kairóba. Ltsz. 2471-31

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Alexandrie. Le Mosquée du Gabari. 179. L. Fiorillo, Phot.” / Gabari mecset. Ltsz. 2471-51

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Alexandrie. Le rue Chérif Pacha 106 b. L. Fiorillo, Phot.” / Alexandria. Serif pasa utcája. Ltsz. 2471-41

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Alexandrie. Les allées de la Porte Rosette. 116. L. Fiorillo, Phot.”/ Alexandria. A rosettai kapuhoz vezető út. Ltsz. 2471-44

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Alexandrie. Le Promenade au bord du Canal. 118. L. Fiorillo, Phot.” / Alexandria. Sétány a csatorna partján. Ltsz. 2471-43

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Caire – L'Allée des Pyramides 371 L. Fiorillo, Phot.” / Kairó. A piramisok útja. Ltsz. 2472-10

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Caire. Les Pyramides 435. L. Fiorillo, Phot.” / Kairó. A piramisok. Ltsz. 2472-09

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Caire. Les Pyramides 436 L. Fiorillo, Phot.” / Kairó. A piramisok. Ltsz. 2471-04

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Cavaliers de la mer Morte. 1070. L. Fiorillo, Phot.” / Holttengeri fegyveresek. Ltsz. 2472-15

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Cheval Arabe, avec son Saïs. 1040 L. Fiorillo, Phot.” / Arab ló szaiszi gazdájával. Ltsz. 2471-19

Fiorillo, Luigi (? – 1898) „Femme Fellah avec son enfant. 1140. L. Fiorillo, Phot.” / Fellah nő gyermekével. Ltsz. 2472-16 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2472/2472-16.jpg

Fiorillo, Luigi (? – 1898) „Famille Fellah. 1019. L. Fiorillo, Phot.” / Fellah család. Ltsz. 2471-02 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/2471-02.jpg

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Fille Bédouine. Rep. interd. 1137. L. Fiorillo, Phot.” / Beduin lány (a sokszorosítás tilos). Ltsz. 2472-19

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Intérieur Arabe en Tunisie 1116. L. Fiorillo, Phot.” / Arab enteriőr Tunéziában. Ltsz. 2471-15

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Jerusalem. L'endroit où les juifs vont pleurer, el borag. 680. L. Fiorillo, Phot.” / Jeruzsálem. A hely, ahová a zsidók sírni mennek (siratófal). Ltsz. 2472-18

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Jerusalem. Porte Ste Etienne. Bab Sitti Mariam. Intérieur. 687. L. Fiorillo, Phot.” / Jeruzsálem, a Szent István kapu, vagy a Szent Szűz kapuja. Ltsz. 2471-53

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Jeune fille Juive de Tunis. 1110 L. Fiorillo, Phot.” / Fiatal tuniszi zsidó lány. Ltsz. 2471-30

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Lépreux de Jérusalem. 1055. L. Fiorillo, Phot.” / Jeruzsálemi leprások. Ltsz. 2471-49

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Meurs Fellahs (Vendeuse de Poissons salés). 1122 L. Fiorillo, Phot.” /Sózott halat árusító fellahok. Ltsz. 2471-03

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Rues de Bethléem. 1049 L. Fiorillo, Phot.” / Betlehem utcái. Ltsz. 2471-23

Fiorillo, Luigi (? – 1898), „Vieux Caire – La cour de la Mosquée Amroü. 323. L. Fiorillo, Phot.” / Régi Kairó – Amroü mecset udvara. Ltsz. 2471-48

Fotogramok, 1903. Növényi levelekről készített papírnegatívok, a könyvtár leltárában (Ltsz. 4114.) 1903-as évszámmal mint „Préselt levelekről készült fényképek 79 drb.” a szám áthúzva, későbbi bejegyzéssel: 84 db. Az egyes számú negatív hátlapján ceruzával írt felirat: „Özv. Komócsy Józsefné II. em 33 – 40” ami arra utal, hogy a képek szerepelhettek az iskola 1907-es kiállításán. (özv.) Komócsy Józsefné, (Tardos Krenner Viktorné, 1907 – 1917), született Röszner (Rössner) Adél, (1860. 09 05 Wieliczka – 1954.09.20. Budapest) az intézmény hallgatója (1882 – 1893) majd tanára (1893 – 1937) A kiállítás 1907 március 28 – április 5 között volt nyitva. A II. emelet XIII. teremben voltak láthatók „Özv. Komócsy Józsefné szaktanár vezetése alatt álló I. és II. éves rajztanítónőjelöltek és Edvi Illés Aladár szaktanár vezetése alatt álló I. és II. éves rajztanárjelöltek rajzai.” (Katalógus, 12. lap.) A XIV. termeben id. Dörre Tivadar, Nádler Róbert és Havranek Ferenc vezetése alatt iparművészeti rajz és tervezés feladatok, „továbbá külön üvegszekrényben” többek között három nagy és két kis fényképkeret. (=Az Orsz. M. Kir. Mintarajziskola és Rajztanár-képző intézeti kiállításának katalógusa. Budapesten VI. Andrássy-út 71. szám alatt.) „Préselt levelekről készült fényképek” A negatívok nyomán készített pozitív kontakt másolatok, minden bizonnyal feladatmegoldások.A gyűjteményben jelenleg 15 darab fotogram-negatív található, a pozitívok alapján 6 darab hiányzik. A 69 db pozitív kontakt a negatívok különböző felhasználásával, csoportosításávak készült, összesen 13 típusba sorolható, valószínűleg diákoknak kiadott feladat, 1903-ban vagy előbb készült. A 4111-1. sz kartonon látható felragasztva egy ún. „ékítményes rajz” (ornamentika-terv) fotó-reprodukciója is.

Fox, Edward (1833-1908), The Anatomy of Foliage: The Principal Forest Trees, in Winter and in Summer...arranged by Thomas Hatton. Photographed by Edward Fox. Brighton [1865-66] Ltsz. 823. Nyolc képpár, a képek egyenként külön kartonra ragasztva, a kartonokon a képek felett ceruzás (szerzői?) feliratok, a képek alatt a fényképész szárazbélyegzői, két típus: „Photographed by Edw. Fox 44 Marhet St. Brighton” ill „Copyright Registered EF”. 1 The oak in summer – The oak in winter / A tölgy nyáron és télen. (The Oak, from Friar’s Oak, Clayton Sussex), 2 The elm in summer – The elm in winter / A szilfa nyáron és télen. (The Elm from St. John’s Common, Sussex), 3. The sycamore in summer – The sycamore in winter / A szikimórfa (Platanus occidentalis) nyáron és télen. (The Sycamore, from the Valley os Preston near Brighton), 4 The horse chestnut in winter – The horse chestnut in winter / A vadgesztenye nyáron és télen. (The Horse-Chestnut, from the Rectory, Clayton, Sussex), 5 The spanish chestnut in summer – The spanish chestnut in winter / A szelídgesztenye fa (Castanea sativa) nyáron és télen. (The Spanish-Chestnut. in Winter: Buxted Park, Sussex), 6. The beech in summer – The beech in winter / A bükkfa nyáron és télen. 7 The ash in summer – The ash in winter / A kőrisfa nyáron és télen. 8 The lime in summer – The lime in winter / A hársfa nyáron és télen. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/823/823.htm

Frankenstein, Michael (1843 – 1918), Léda és a hattyú szobra. A kép alatt a kartonon középen a fényképész szárazbélyegzője: „M. FRANKENSTEIN & Co. WIEN”, Ltsz. 2711-4

Geiser, Jean (1848 – 1923), „151 Jardin d'Essai, Etude” / Botanikus kert, Hamma, Algír. Tanulmány. Ltsz. 2471-12 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/2471-12.jpg

Geiser, Jean (1848 – 1923), „1320 Mauresques dansant dans leur intérieure” / Arab nők tánca a belső udvarban, Ltsz. 2471-07 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/2471-07.jpg

Geiser, Jean (1848 – 1923), „1600 Rue arabe (Alger)” Ltsz. Arab utca (Algír), Ltsz. 2472-14

Geiser, Jean (1848 – 1923), „1705 Mauresque d’Alger” / Algíri arab nő, Ltsz. 2471-28 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_28/2471-28.jpg

Geiser, Jean (1848 – 1923), „1985 Mauresque costume d’ Interieur” / Arab női viselet, belső. Ltsz. 2472-17 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2472/2472-17.jpg

Gloeden, Wilhelm von (1856–1931), Akt, sziklán. Gloeden Kat 1255. Ltsz. 4070-04 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4070/4070-04.htm

Gloeden, Wilhelm von (1856–1931), Aktok, kutyával. 1895k. Gloeden Kat # 57bis. Ltsz. 4070-03, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4070/4070-03.htm

Gloeden, Wilhelm von (1856–1931), Maria Intelisano portréja, 1890k. Gloeden Kat. 1730. MKE Ltsz. 4070-05, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4070/4070-05.htm

Gloeden, Wilhelm von (1856–1931), Önarckép. Gloeden Kat. 0032. Ltsz. 4070-13, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4070/4070-13.htm

Gloeden, Wilhelm von (1856–1931), Ragazzo con tenia / Fiú, hajában szalaggal. Gloeden Kat.1182. Ltsz. 4070-06, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/4070/4070.htm

Gothard Jenő (1857–1909) „Pozitív elektromos szikra fotografiája” IN: Gothard Jenő A fotográfia. Gyakorlata és alkalmazása tudományos czélokra. Budapest: K. M. Természettudományi Társulat. 1890. 147. lap

Grafikai lapok: Széntanulmányok az 1900-as évekből, mappa, 93 db rajz, 13 akvarell, változó méret, papír. Szakképzés során készült növendékmunkák, a kartonon lévő cimke felirata: "École normale roy hong. de dessin et Séminaire de professeurs de dessin á Budapest. ETUDE D'APRÉS NATURE ... ANNÉE Classe de peinture Professeur..." Az alábbi grafikák azonosíthatók az 1896-os Millenniumi kiállításon készült fényképen: Olofson, Gustav, Férfi portré. 1895. Grafika, papír, J.b.l. Olofson G 95 Ltsz. 10/4. Olofson, Gustav, Férfi portré –szemből, 1895. Grafika, papír, 545x380 mm. J. j.l. „Olofson G 95”, Ltsz. 10/6. Oszvald Lajos, Kendőbe burkolózó nő portréja háromnegyed profilból. 1896. Grafika, papír, 534x408 mm. J. b.l. „Olofson G 95”, Ltsz. 10/16, Daffinger K., Férfi portré, rajz természet után,1913. Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa]. Grafika, szén, kék színű papír, 628x479 mm. J.j.k. Daffinger K. 1913. A modell látható Weinwurm Antal két fényképén,mely a Mezőgazdasági Múzeum udvarán készült, 1914-15., Bánás Marica, Férfi portré, rajz természet után, 1913. Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa] Grafika, szén, papír, 589x438 mm. J.j.l. Bánáss Marietta (elők.) 1913. máj. 8. A modell látható Weinwurm Antal Mezőgazdasági Múzeum udvarán készült két fényképén, 1914-15., Steck Margit, Férfi portré, rajz természet után,1909. Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa] Grafika, szén, papír, 587x432 mm. J.b.l. 1909. nov. 5., j.k. I. j.l. Steck Margit I. éves. Ltsz. 10/62. A modell látható Weinwurm Antal két fényképén: Rajztanítónőjelöltek a Mezőgazdasági Múzeum belső udvarán alakrajzi tanulmányokat végeznek, 1914-15, valamint az ugyanazon időszakban készült műtermi képen Ltsz. 6520, Szilassy Piroska (1896-) Férfi portré, rajz természet után,1914. In: 17 portrétanulmány 1914-ből, előkészítő osztályból [mappa]. Grafika, szén, papír, 592x432 mm J.j.l. Szilassy Piroska előkészítő oszt. Bp. 914 III/12. A modell látható Weinwurm Antal két fényképén: Rajztanítónőjelöltek a Mezőgazdasági Múzeum belső udvarán alakrajzi tanulmányokat végeznek, 1914-15, valamint az ugyanazon időszakban készült műtermi képen Ltsz. 6520, Somlyay Margit, Gipszfej – tanulmányrajz, 1913. In: Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa] Grafika, szén, papír, 590x425 mm, J.b.l. Budapest, 1913 nov. 27-én, j.l. Somlyay Margith I. é. rtj [rajztanár jelölt] Ltsz. 10/85, Knapp Eugénia, Gipszfej – tanulmányrajz 1911. In: Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa] Grafika, szén, papír, 535x414 mm J.j.l. Knapp E 1911 nov. Ltsz. 10/83. Első alapvizsgálati feladatok. A tanítójelöltek I. osztályában, tanította özv. Komócsy Józsefné (V.ö. 1902-03. évkönyv, I. tábla) A gipszmodell látható Weinwurm Antal fényképén. Holzmann Friderika, akttanulmány [ca 1910] In: Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa]. Grafika, szén, papír, 585x430 mm. Hallgatói névjegyzékben: 1908/9 – 1913/14, Aggházy Gyula növendéke. J.j.l. Holzmann Frida, (felette ceruzával) A G monogram. Ltsz. 10/77, Balla Margit (1892-), akttanulmány, 1912. In: Széntanulmányok az 1900-as évekből [mappa] Grafika, szén, papír, 596x441 mm. Hallgatói névjegyzékben: 1908/9 és 1912/13 között Aggházy Gyula növendéke J.b.l. Balla Margit 912, (alatta ceruzával) AG monogram. Ltsz. 10/79 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/grafika/00010-00.htm

Hanfstaengl, Franz (1804 – 1877), Verescsagin: Tamerlán palotájának kapuja, Szamarkand. A kép alatt a kartonon nyomtatott felirat: „A. Vereschagin pinx.” „Déposé” „Fr. Hanfstaengl phot. Alatta a kép címe orosz, francia és német nyelven, valamint a sorszám: 15. Lejjebb, jobbra Verescsagin cirill betűs szárazbélyegzője. Ltsz 1513

Heid, Hermann Dr. (1834 Darmstadt – 1891 Wien), Négy képpár az A. Calavas kiadó megjelentette akt-sorozatból, melyek szerzője valószínűleg Hermann Heid. A Heid és Louis Jean-Baptiste Igout (1837 – 1882?), aktképeit vegyesen forgalmazó kiadó (Calavas frères: Calavas, A. Paris 68, rue Lafayette, 1875 – 1930 között) új sorszámokat rakott az egyes képekre, melyek némelyikén észrevehető Heid eredeti szisztémája, ahol az R kollekció (COLLECT. R.) általában tájképet, a COLLECT. E. női (vagy gyerek) aktot, a COLLECT. F. férfi aktot, a COLL. A portrét, stb. Heid modellfotóit először valószínűleg Adolphe Giraudon forgalmazta, amit 1880-ban kiadott füzete mutat. F 122 és „Coll. F. Nr. 131” (eredeti cimke), F 225, F 96, E 306, E 94, E 309, E 278 (az új számozás alatt látható a régi nyoma). Ltsz. 1895

Heid, Hermann, Dr. (1834 – 1891) vagy Igout, Louis Jean-Baptiste (1837 – 1882?), Modellfotók. Összeállítás a párizsi A. Calavas kiadó forgalmazásában. Calavas frères: Calavas, A. (éditeur) Paris (aktív 1875 – 1930 között), Párizs, 68, rue Lafayette. Az E. és F. sorozat, a képszámok a fotók alján. A gyűjteményben összesen 109 kartonon 216 kép található, négy mappában. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1895-1/1895-1.htm http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1895-2/1895-2.htm http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1895-3/1895-3.htm http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1895-4/1895-4.htm

Heid, Hermann Dr. (1834 Darmstadt – 1891 Wien), Tájképek cím nélkül. Az „R” sorozathoz tartozó képek sorozatszámmal, a szerző megnevezéséval és „sokszorosítás [joga] fenntartva” figyelmeztető felirattal. 1560-01 „COLLECT. R. Nr. 45 Dr. H. HEID, WIEN. VERVIELFÄLT. VORBE”; 1560-06. „COLLECT. R. Nr. 27 Dr. H. HEID, WIEN. VERVIELFÄLT. VORBEH.”; 1560-08 „COLLECT. R. Nr. 38 Dr. H. HEID, WIEN. VERVIELFÄLT. VORBEH.”– a képen megjelölve a kívánt képkivágás vonala, 1560-12_th. „COLLECT. R. Nr. 51 Dr. H. HEID, WIE0N. VERVIELFÄLT. VORBEH.” 1560. Ltsz. 1560. 1, 6, 8, 12. sz. képek http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1560/1560-01.htm

Heid, Hermann, Dr. ? (1834 – 1891) Férfi akt korsóval. Schola Graphidis Művészeti Gyűjtemény

Hertel, Carl (1832 – 1906), Három kép a heidelbergi kastélyrom szobrairól. Huszár Adolf gyűjteménye. Ltsz. 2711. „C. Hertel. Mainz. Nro. 680. Heidelberger Schloss Statue des Pluto.”, „C. Hertel. Mainz. Nro. 690. Heidelberger Schloss Statue der Hoffnung. 1878.”, „C. Hertel. Mainz. Nro. 687. Heidelberger Schloss Statue der Stärke.”

Ignacy (Izaak) Krieger (1817 / 1820 – 1889), Wit Stwosz (Veit Stoß, 1450e – 1533): Keresztelő Szent János története. Szárnyasoltár a krakkói Szt. Florián kolostorban. Hat kép, 1870k. Ltsz. 1811. „79. Uczta Herodiaty, rzeźba Wita Stwosza, (cześć) Tryptyka.” / Heródes lakomája (Salome tánca). Veit Stoss szárnyasoltárának részlete. „81. Objawienie św. Jana Chrzciciela, rzeźba Wita Stwosza, (cześć Tryptyka).” / Keresztelő Szent János kinyilatkoztatása, Veit Stoss háromosztatú szárnyasoltárának részlete. „80. Ścięcie św. Jana Chrzciciela, rzeźba Wita Stwosza, (cześć Tryptyka).” / Keresztelő Szent János fejevétele. Veit Stoss triptichon részlete. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_24/j_viii_24-049.html „77. Św. Jan Chrzciciel na puszczy, rzeźba Wita Stwosza, (cześć Tryptyka).” / Keresztelő Szent János a pusztában Veit Stoss háromosztatú szárnyasoltárának részlete. „76. Tryptik (Historya św. Jana Chrzciciela) w kościełe św. Floryana, rzeźba Wita Stwosza.” / Keresztelő Szent János története. Veit Stoss háromosztatú szárnyasoltára (triptichona) a Szent Florián kolostorban „78. Sw. Jan Chrzciciel (chrzest) rzeźba Wita Stwosza, (cześć Tryptyka).” / Szent János keresztel. Veit Stoss háromosztatú szárnyasoltárának részlete. Krieger összes képe: http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_24/j_viii_24.htm és http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_24/j_viii_24-2.htm

Klösz György (1844 – 1913), Huszár Adolf: Eötvös József szobra, Budapest, 1879 május 12 – 25 között (?). A kép alatt a kartonon a fényképész szárazbélyegzője: „KLOSZ GYORGY FÉNYIRDAI MŰTERME BUDAPESTEN HATVANI UTCZA A BARÁTOK ÉPULETÉBEN” Ltsz. 2711-4

Klösz György (1844 – 1913), Huszár Adolf: Eötvös József szobra, oldalnézet, Budapest, 1879 május 12 – 25 között (?). A kép alatt a kartonon a fényképész szárazbélyegzője: „KLOSZ GYORGY FÉNYIRDAI MŰTERME BUDAPESTEN HATVANI UTCZA A BARÁTOK ÉPULETÉBEN” A talapzaton a szobor jobb lábánál jól olvasható a szobrász felirata: „HUSZÁR ADOLF BUDAPESTEN 1877” Ltsz. 2711-4

Klösz György (1844 – 1913), Izsó Miklós – Huszár Adolf: A Petőfi-szobor. 1882. szeptember 25 – október 15 között (?) A paszpartun jobra lent ceruzás jelölések és felirat: „embermagasság” A kép alatt a kartonon a fényképész szárazbélyegzője, sérült. Ltsz. 2711-2

Laurent, Jean (Juan) (1816 Garchizy – 1886. 11. 24 Madrid) „1686. Zaragoza, Patio de la casa de Zaporta ó de la Infanta J. Laurent y Cia. Madrid. Es propiedad. Déposé.”, A képen az árkád alatt a fényképész mozgó laboratóriuma. A kocsi itt csak részben olvasható felirata formailag eltér a más képekről ismerttől (FOTOGRAFO J. LAURENT / MADRID CARRERA S. GERONIMO 39 / PARIS RUE RICHELIEU 27), Ltsz 981-73. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/073.html az összes kép: http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/thumb.html

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „Sevilla – 268. – Vista general de la Catedral desde el Alcazar.” „J. Laurent. Madrid” / A sevillai katedrális és az Alcazar, 1874 előtt, Ltsz. 981-16.

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), 548. „Granada, Puerta del patio de la Alberca (Alhambra) J. Laurent. Madrid”, Ltsz. 981-19

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „1136. Granada, Interior de la Mezquita (Alhambra) J. Laurent. Madrid”, Ltsz. 981-40.

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „1161. Granada, Capitel del patio de los Leones (detalle con escala 1m) (Alhambra) J. Laurent. Madrid”, Ltsz. 981-47.

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „1196. Granada, Detalle de una faja de los adornos en la Sala de los Escudos (Alhambra) J. Laurent. Madrid” / Az Alhambra részlete, Granada, Spanyolország. Ltsz. 981-50. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/050.html

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „1481. Granada, Patio de la Mezquita en la Alhambra J. Laurent. Madrid”, Ltsz. 981-66.

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „1492. Barcelona, Claustro de S. Pablo J. Laurent. Madrid”, / Barcelona, Szent Pál kolostor, Ltsz. 981-68

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „Coca (Segovia) 1334. Vista general del castillo.” „J. Laurent. Madrid”, 1874-75. Laurent fotóinak datálásához: képeit kezdettől, mely 1857-re tehető, számozta. Madridi stúdióját 1865-ben nyitotta meg, 1874-ben alapított társas céget. Az MKE gyűjteményben lévő 1259. számú képen céges felirat van. Más forrásból tudott, hogy 1875. szeptemberben a számozás 1595-nél tart. Ltsz 981-56.

Laurent, Jean (Juan) (1816 – 1886), „E. Salá – 1260 – Une maia. J. Laurent y Cie. Madrid.” 1874/75, Emilio Sala y Francés (20 January 1850, Alcoy - 14 April 1910, Madrid): Egy maja, festmény, Ltsz. 815, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/815/2/original/164.html

Lombardi Paolo (Siena, 1827 – Siena 1890), A kép alján balra a fényképész szárazbélyegzője "P. LOMBARDI FOTOGRAFO SIENA" Ltsz. 1465. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-1/original/23.html

Lombardi Paolo ? (Siena, 1827 – Siena 1890), LUINI, Bernardino (1480, Luino – 1532, Milano) Szent Katalint angyalok emelik emelik a sirjához, 1520-23. Vászonra átvitt freskórészlet, 120 x 226 cm, Pinacoteca di Brera, Milano, Ltsz. 1465 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-2/original/47.html

Lombardi Paolo ? (Siena, 1827 – Siena 1890), Pinturicchio (Bernardino Betti Biagi, 1455 – 1513.), Enea Silvio Piccolomini bíboros távozik a baseli tanácsról (1502-08), Freskó, Piccolomini könyvtár, Siena, Dóm. Ltsz. 1465. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-2/original/13.html

Lombardi Paolo ? (Siena, 1827 – Siena 1890), Reprodukciók Andrea Mantegna (1431k. – 1506) oltárképéről, Verona, San Zeno (1459). Ltsz. 1465. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-1/original/33.html és http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-1/original/34.html

Lombardi, Paolo (1827 – 1890), Siena. Piazza del Campo, J.j.l. „P. LOMBARDI FOTOGRAFO SIENA” a fényképész szárazbélyegzője a kép sarkán. Ltsz. 974-07 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/974/974-07.html

Lotze, Emil (1841 – ?) A Bolzanoban fotóstúdiót működtető Emil Lotzetól, Moritz Eduard Lotze (1809 – 1890) egyik fiától 61 lap található a gyűjteményben, melyek feltehetőleg két sorozathoz tartoznak: 1871-ben dokumentálta a pustertali vasútépítést, illetve 1873-ban megjelentetett Bozenben a helyi kiadó segítségével egy albumot 141 fényképpel: Aus den Tiroler Bergen. Ansichten und Studien in Original-Photographien, Bozen: Franz Moser's Buch- und Kunsthandlung, 1873. (A tiroli hegyekből. Eredeti fotográfiai felvételek és tanulmányok. Forrás: Albertina online) Mindegyik lap kartonján előre nyomtatott szöveg, a kép alatt a cím „IM SCHLOSSHOFE VON TAUFERS Nr III. (Pusterthal).” / Taufers (Tubre), kastélyudvar. (Pustertal –Puster völgy, Val Pusteria). Alatta kisebb fokozattal: „Deposé.” (vagyis a jog fenntartva). Balra a kiadó, „Verlag von Fr. Moser Bozen.” jobbra a szerző „Originalfotografie von. E. Lotze” megjelölése. Sorszámozás nincs. Ltsz. 976-61. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_64/s_ii_64.htm

Lotze, Emil (1841 – ?) A pustertali vasútépítés képeiből, 1871. Viaduct bei der Franzenfeste / Viadukt a Franzenfestenél, Ltsz. 976/15 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_64/s_ii_64-15.htm

Lotze, Emil (1841 – ?) Aus den Tiroler Bergen. Ansichten und Studien in Original-Photographien, Bozen: Franz Moser's Buch- und Kunsthandlung, 1873. (A tiroli hegyekből. Eredeti fotográfiai felvételek és tanulmányok.) Schloss Zenoburg bei Meran / A Zenoburg kastély, Meran mellett. Ltsz. 976/56. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/s_ii_64/s_ii_64-56.htm

Lotze, Emil (1841 – ?) Aus den Tiroler Bergen. Ansichten und Studien in Original-Photographien, Bozen: Franz Moser's Buch- und Kunsthandlung, 1873. (A tiroli hegyekből. Eredeti fotográfiai felvételek és tanulmányok.) Im Schlosshofe von Taufers Nr. II (Pusterthal) / Taufers, kastélyudvar, Pustervölgy. Ltsz. 976-60

Lotze, Emil (1841 – ?), Aus den Tiroler Bergen. Ansichten und Studien in Original-Photographien, Bozen: Franz Moser's Buch- und Kunsthandlung, 1873. (A tiroli hegyekből. Eredeti fotográfiai felvételek és tanulmányok. Forrás: Albertina online) Mindegyik lap kartonján előre nyomtatott szöveg, a kép alatt a cím: Schloss Forst bei Meran (Süd-Tirol) / A Forst (Vorst-) kastély Meránnál, Dél-Tirol. Ltsz. 976-23

Lotze, Moritz Eduard ? (1809 – 1890) Verona, Piazza dall Erbe, Ltsz. 981-88 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/j_viii_35/original/088.html

Marconi, Gaudenzio (1841–1885), A 312-es sorszámú aktfotó két kópiája. Ltsz. 5564 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/5564/5564-19.jpg

Marconi, Gaudenzio (1841–1885), Svájci fényképész, olasz szülők gyermeke, Párizsban majd az 1870-as évektől Brüsszelben dolgozott. Párizsban többek között École des Beaux Arts számára készített képeket, melynek tagja volt, de dolgozott Auguste Rodinnek is (Auguste Neyt modell fotográfiája). A kiállításon a 105, 208, 223, 243, 263, 285, 290, 339, 454, 465, 469, 500, 609 és 617-es sorszámú aktfotókat mutatjuk be. A képek 1865-70 körül készültek. Ltsz 1477 és 5564. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/5564/5564.htm és http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1477/1477.htm

Marey, E. J. La machine animale : locomotion terrestre et aérienne / par E. J. Marey. 1873. Paris : Germer Bailliére, 1873. P.III.4 Terjedelem: 299, 48 p. : ill. ; 22 cm

Miethke, Hugo Hermann Werner Ottomar (1834 – 1914) „Miethke & Wawra“, Reprodukciók Balthasar Denner (1685–1749) két portréfestményéről (1725-26), Ltsz. 815 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/815/1/thumb.html és http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/815/2/thumb.html

Morelli Gusztáv (Pest, 1848. február 15. – Budapest, 1909. március 21.), Felvételek az Országos Magyar Királyi Mintarajziskola és Rajztanárképző 1894. évi kiállításáról (v.ö.: Az 1894. június 13-17. növendéki tárlat. Az Országos Magyar Királyi Mintarajziskola és Rajztanárképző értesítője az 1893-1894. tanévre, Budapest, 1894, 40-41. lap) Az egyik képen a felirat: „Felvételek természet után.” Ltsz. 3072.

Muybridge, Eadweard, Animals in motion / Eadweard Muybridge. London : Chapman & Hall, 1899. R.II.51 Terjedelem: 264 p. : ill., ff. fotók ; 24 cm

Muybridge, Eadweard, The human figure in motion / Eadweard Muybridge, London : Chapman & Hall, 1901. R.100.

Naya, Carlo (1822-1881), „68C. VENEZIA CORTILE nel PAL. DUCALE C. Naija fot.” / Velence, kút a dózse-palotánál, Ltsz. 1560 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1560/1560-05.html

Naya, Carlo (1816-1882), „12. VENEZIA PONTE di RIALTO” / A Rialto híd Velencében. Ltsz. 2834.

Naya, Carlo (1816-1882), „147 VENEZIA PANORAMA” Ltsz. 2834

Naya, Carlo (1816-1882), „199” A Rialto híd Velencében. Tollal felirat a képen „P. Rialto Venezia” Ltsz. 2710 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-2/2710-2-04.jpg

Naya, Carlo (1816-1882), No. 01- Venezia – Panorama da S. Giorgio e gondola / Velencei panoráma gondolával és a San Giorgio Maggiore szigettel. (A kép jelen változatán a szokott számozás és szöveg helyett kézzel írott „Venezia” felirat.) Ltsz. 2710 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-2/2710-2-03.jpg

Neurdein, Les Frères (Neurdein testvérek), Neurdein, Étienne (1832 - 1918), Neurdein, Louis-Antonin (1846 – 1915 után), 610 Études de Marines. – Vagues / Tengertanulmányok – hullámok. ND. Phot. Ltsz. 3710-07 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3710/original/3710-07.html összes kép http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3710/thumb.html

Neurdein, Les Frères (Neurdein testvérek), Neurdein, Étienne (1832 - 1918), Neurdein, Louis-Antonin (1846 – 1915 után), 599 Etude de Marine. – La Tempête / Tengertanulmányok – a vihar, ND Phot. Ltsz. 3710-09 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3710/original/3710-09.html

Ollivier, Louis (működött 1890 – 1910), Növényfelvételek. A hasonló képeket újabban Olliviernek tulajdonítják. A képek mindegyikén látható a negatívon elhelyezett szám, növénynév és feltehető szignó (S.I.?) – utóbbi lehetséges olvasatai nem feltétlen támasztják alá at attribuciót, igaz ellene sem mondanak. Ltsz. 4113–III. Hat kép a sorozatból: no 2., Capucine no 7 (böjtfű), IRIS no. 20 (Irisz), PAVOT no 21 (mák, pipacs), 27 MARRONNIER No. 27 (vadgesztenye), PLATANE no. 31 (platán)

Ollivier, Louis (működött 1890 – 1910), Soleil No. 59 / Napraforgó. Ltsz. 3708

Oosterhuis, Pieter Haatje Pieterszoon (1816 – 1885), Amsterdam, Hollandia, Ltsz. 2710 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-2/2710-2-01.jpg

Oosterhuis, Pieter Haatje Pieterszoon (1816 – 1885), De Waag, Nieuwmarkt, Amsterdam, Hollandia, Ltsz. 2710 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-2/2710-2-08.jpg

Philpot, John Brampton (1812–1878), Pietro Perugino (1446/1450 – 1523) Vázlatok a Halott Krisztus siratása c. festményhez. P 642, P 643. Ltsz. 1465. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-1/original/21.html és http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-1/original/29.html A festmény adatai: 1495, olaj fatábla, 220x195 cm, Palazzo Pitti, Galleria Palatina, Firenze https://en.wikipedia.org/wiki/Lamentation_over_the_Dead_Christ_(Perugino)

Philpot, John Brampton (1812–1878), Reprodukció Pietro Perugino: Szent Katalin c. rajzáról, P. 631. Ltsz. 1465, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/1465-1/original/28.html

Photographische Gesellschaft Berlin (1862-től), Nyolc fotó a Berlini látképek sorozatból. Előre nyomtatott kartonon, a kép alatt több sorban feliratok: „ST. GEORG 1876 BERLINER ANSICHTEN PHOTOGRAPHIE NACH DER NATUR PHOTOGRAPHISCHE GESELLSCHAFT, BERLIN AM DÖNHOFERPLATZ” / Szent György, 1876. Berlini látképek. Fényképfelvételek természet után. Fotográfiai társaság, Berlin. Amazone, 1878. / Amazon; Löwentödter, 1878. / Oroszlánölő; Siegessaeule, 1879. / Győzelmi oszlop; Wrangelbrunnen, 1879. / Wrangel kút; Könl. Schauspielhaus, 1879. / Királyi színház; Denkmal Friedrich Wilhelm III. Im Lustgarten, 1879. / Emlékmű. Huszár Adolf gyűjteménye. Ltsz. 2711.

Poppi, Pietro (1833-1914), Bologna, No.1 "Torri Asinelli e Garisendi. Foto dell'Emilia Bologna No" A bolognai két torony, az Asinelli és Garisenda. Poppi katalógusának 1.számú képe, Ltsz. 2432

Reiffenstein, Bruno (1868 – 1951), „4428. Wien, Brunnen am Sobiesky Platz.” / Bécs, kút a Sobieski téren, Ltsz. 6396 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6396/6396-004.jpg összes kép: http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6396/6396-1.htm

Reiffenstein, Bruno (1868 – 1951), „4883. Mostar. Narentabrücke.” / A Neretva hídja Mosztárban, Ltsz. 6396 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6396/6396-001.jpg

Rejlander, Oscar Gustave (1813 – 1875), Illusztrációk Darwin könyvéhez, heliotípia, 5. tábla 2-3. kép. IN: Charles Darwin: Der Ausdruck der Gemühtsbewenungen bei dem Meschen und den Thieren, 1874. Ltsz: 929. Több képen a fotográfus maga látható.

Rive, Roberto (működött/active 1860 – 1890) „No. 593. Amorino. Museo di Napoli.” / Az ún. Eros Farnese, görög eredeti rólai másolata, 2. század, Museo Archeologico Nazionale di Napoli, Farnese Gyűjtemény, Inv. 6353. A kép alatt a kartonon a fényképész szárazbélyegzője, „ROBERT RIVE NAPLES” Ltsz. 2711

Rive, Roberto (működött/active 1860 – 1890), „No. 562. Busto di Giove. Museo nazionale. Napoli.” / Jupiter büsztje. A kép alatt a kartonon a fényképész szárazbélyegzője, „ROBERT RIVE NAPLES” Ltsz. 2711

Rive, Roberto ? (működött 1860-as – 1890-es évek) „119. Casa di M. Lucretius. Pompei.” A kartonon felirat ceruzával: „Da selbst angekauft Huszar” Ltsz. 2711

Rive, Roberto ? (működött 1860-as – 1890-es évek), „Le Tombe ed il Vesuvio di Pompei. No. 440” A kartonon felirat ceruzával: „Da selbst angekauft Huszar”Ltsz. 2710 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-1/2710-1-06.jpg

Rive, Roberto ? (működött/active 1860 – 1890) Homérosz büsztje, görög eredeti római másolata, Museo Archeologico Nazionale di Napoli, Farnese Gyűjtemény, Inv. 6023. A képen tollal írt felirat: „Homer Napoli” Ltsz. 2711

Rive, Roberto ? (működött/active 1860 – 1890), Ketoson ülő Nereida, Posillipoban talált szobor, 1. sz. első fele, Museo Archeologico Nazionale di Napoli, Inv. 6026. A képen tollal írt felirat: „Nereide Napoli” Ltsz. 2711

Rossi, Giulio (1824 – 1884), Az 1862-ben felállított Kolombusz emlékmű Genovában, Piazza Acquaverde, Lorenzo Bartolini (1777 – 1850) szobra nyomán. A kép alatt tollal írt felirat, mely megadja a vásárlás idejét: „Columbus Denkmal in Genoa daselbst angekauft den 19 September 1874 Huszár”. A kartonon a fényképész szárazbélyegzője: „GIULIO ROSSI PITT. FOT. GENOVA MILANO”, Ltsz. 2711

Simonyi Antal (1821–1892), Két festmény reprodukciója. A kép alatt a fényképész szárazbélyegzője: „SIMONYI FÉNYIRDÁJÁBÓL PEST” 1873 előtt, Ltsz. 815. Andrea Casali (Róma 1705 – 1784 Róma), Lukrécia, 1735–1745. olaj, vászon, 100 x 74,5 cm. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/815/2/original/120.html Szépművészeti Múzeum, Régi Képtár. Leltári szám: 500, http://www.szepmuveszeti.hu/adatlap_eng/q_class_highlightedtext_lukrecia_9887 Seybold, Christian (Mainz 1690 /1697 – 1768 Vienna), A művész leányának képmása (?) olaj , réz 40 x 30 cm, http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/815/1/original/34.html Szépművészeti Múzeum, Régi Képtár, Leltári szám: 419 http://www.szepmuveszeti.hu/adatlap_eng/the_daughter_of_the_painter_8709 és

Sommer, Giorgio (1834–1914) 1218. Pompei Anfiteatro, Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), „1147. Capri. Grotto azzurro. G. Sommer – Napoli. / A kék barlang Capri szigetén. Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), „12342 GENOVA Piazza acqua verde SOMMER NAPOLI” / A genovai Acqua verde tér, Kolombusz szobrával, Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), „6189 Sorrento. G. Sommer Napoli” Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), 1137 Napoli Marina, Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), 1197 Capri Hotel Parano, Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), 1202 Pompei, Ltsz. 2834

Sommer, Giorgio (1834–1914), 1218 Pompei Anfiteatro, Ltsz. 2834

Strobl, Marianne (működött 1894–1933 között, műterme: Wien II., Prater, Halmgasse 3) 5618. Ruszkiczai márványbánya [Bécs] : M[arianne]. Strobl, 1912. 5618-07, 5618-26. Digitális printek, nagyítás http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/5618/5618-07.jpg http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/5618/5618-26.jpg

Taupin, Alphonse (működött 1864-1875), Tanulmányok természet után, részletek. A képek alatt a kartonon bélyegző: DIOT & BEUNON DEPOT GENERAL TAUPIN 45. R du PORT St OUEN. PARIS. A képen jelzés, szám: „D.B. 239” Ltsz. 1562.

Taupin, Alphonse (működött/active 1864-1875), Tanulmányok természet után, részletek. A képek alatt a kartonon bélyegző: Taupin, A. Photographe, 45, Rue du Port St. Odeon, Paris, Batignolles. Az egyik képen a 26-os szám, a másikon a 358 és a D.B. monogram [DIOT & BEUNON?]. Ltsz. 1562.

Taupin, Alphonse ?(működött 1864-1875), „Acacia Indien” 2224. (indiai akác) Ltsz. 3708

Telkessy Valéria (1870 – 1950), Ribizli tanulmány, grafika, papír, 304x192 mm, J.j.l. Telkessy Valér, „TV, juli 25. 1892.” Ltsz: 2729/87 A Képzőművészeti Főiskola régi hallgatóinak aquarell és rajztanulmányai különböző méretekben http://www.mke.hu/mintarajztanoda/jpg/nagy/083.htm

Underwood & Underwood: A 48. számú sztereokép a School Room Travel című sorozatból: „(71) Pretty factory girls decorating cheap pottery for the foreign markets. Kyoto, Japan.” (Csinos munkáslányok olcsó kerámiákat díszítenek a nemzetközi piacra) 1904. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/grafika/04621-048-foto.htm

Vignola, A.: L'étude Académique: Recueil De Documents Humains. Illustré Par La Photographie D'après Nature Et Comprenant 550 Études D'hommes, De Femmes Et D'enfants, Paris 1904-1906 Budapest, Ltsz.: R. 174/1-2

Vogel, Hermann: Die Chemischen Wirkungen des Lichtes und die Photographie in ihrer Anwendung in Kunst, Wissenschaft und Industrie. Leipzig: F.A. Brockhaus, 1874. Könyvbe ragasztott eredeti fotográfia, a címlap mellett.

Weinwurm Antal (1845– 1925?), AZ ORSZ. MAGY. KIR. MINTARAJZISKOLA ÉS RAJZTANÁRKÉPZŐ FÉNYKÉP-ALBUMA ÉS AZ INTÉZET ALAPRAJZAI. / INTÉRIEURS DE L'ÉCOLE NORMALE ROY. HONGR. DE DESSIN ET DU SÉMINAIRE DE PROFESSEURS DE DESSIN ET LES PLANS DE L'INSTITUT. Tizenhét fénykép és négy alaprajz könyv formátumban egybekötve, zöld vászonkötés, a felirat aranyozott betűkkel. A fényképész sem a képeknél, sem a kartonon nincs jelölve. Weinwurm szárazbélyegzője az album képeivel részben megegyező, külön lapokon lévő másodpéldányokon található meg. Az 1900. április 15.-én nyílt Párizsi Világkiállításra a Mintarajztanoda és a Női Fetőiskola egy-egy fényképalbumot készíttetett kiállítási célokra, melyek Erdélyi Mór Párizsban a kiállításon készített felvételein láthatók, és a gyűjteményben fennmaradtak. A kötészet és a feliratok egységesek, a Női Festőiskola albuma kisebb méretű, de több képet tartalmaz. A fényképész – valószínűleg mindkét albumnál – Weinwurm Antal lehetett, bár a Női Festőiskola albumból különálló képek nem maradtak fenn, ellentétben a Mintarajztanoda albummal, ahol ezeken a felvételeken megtalálható Weinwurm pecsétje. A képeket minden bizonnyal 1899 folyamán – a Női Festőiskola külsőben készült képei alapján 1899 nyarán – készíthették, amit az Anyakönyvben fennmaradt hallgatói névsor, valamint ez alapján a képeken szereplő festőnők személyének azonosítása is mutat. Ltsz. 3568. Helyrajzi szám: J.VII.23 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3568/3568.htm

Weinwurm Antal (1845– 1925?) „MAGYAR KIR. NŐI FESTŐISKOLA / FÉNYKÉPEK A NÖVENDÉKEKRŐL MUNKA KÖZBEN ÉS AZ ISKOLA ALAPRAJZA. / ÉCOLE ROY. HONGR. DE PEINURE POUR DAMES. / LÉS ÉLEVÈS PENDANT LE TRAVAIL ET PLAN DE L'ÉCOLE.” Huszonöt darab fénykép és az iskola Várbazárban lévő műtermeinek alaprajza. A képeken több olyan festmény is látható, melyek Párizsban később kiállításra kerültek, ahogy Erdélyi Mór 1900-ban készült párizsi felvételei mutatják. Ltsz. 6228. Helyrajzi sz.: J.VII.24. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6228/6228.htm

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Egy kép a Mintarajztanoda párizsi albumából, 1900. A fotó az Iparművészeti rajz oktatótermét és feladatait mutatja. V.ö. az 1902-03. évkönyv( http://www.mke.hu/evkonyvek ) XXIII. tábla: „IPARMŰVÉSZETI RAJZ. Rajz- és színtanulmányok, természet után. Szemelvények a tanárjelöltek III. oszt. tananyagából. Tanították: NÁDLER RÓBERT és id. DÖRRE TIVADAR.” http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3568/3568-08.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?): A Magyar kir. női festőiskola: fényképek a növendékekről munka közben és az iskola alaprajza. 25 fénykép és az alaprajz reprodukciója, kihajtható vászon alapra ragasztva. Az 1900. április 15.-én nyílt Párizsi Világkiállításra készített és ott kiállított album 12. lapja. Az album képeinél a fotográfus nincs jelölve, a készítés ideje valószínűleg 1899 nyár. Ltsz. 6228-012. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6228/6228-12.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?): A Magyar kir. női festőiskola: fényképek a növendékekről munka közben és az iskola alaprajza. 25 fénykép és az alaprajz reprodukciója, kihajtható vászon alapra ragasztva. Az 1900. április 15.-én nyílt Párizsi Világkiállításra készített és ott kiállított album 17. lapja. Ltsz. 6228-017. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6228/6228-17.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?): A Magyar kir. női festőiskola: fényképek a növendékekről munka közben és az iskola alaprajza. 25 fénykép és az alaprajz reprodukciója, kihajtható vászon alapra ragasztva. Az 1900. április 15.-én nyílt Párizsi Világkiállításra készített és ott kiállított album 20. lapja: A nagy műterem a Várbazárban, balra Telkessy Valéria készülő festménye. MKE Ltsz. 6228-020. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6228/6228-20.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Az 1896. évi ezredéves kiállítás fényképei, Budapest, 1896. Az iskola kiállítása a Közoktatási palota központi csarnokában, több olvasható felirat, mint „Díszítőfestőosztály", „Művészeti és Iparművészeti oktatás". Előtérben középen a szobrászat, felirat: „Szaktanár Stróbl Alajos" Szabadkézi látszati rajzok I. évf. Szaktanár: Várdai Szilárd, Kovách Géza. Építészeti rajzok III-IV. évf. Szaktanár: Schulek Frigyes. Mértani rajzok I—III. évf. Szaktanár: Porszász József. Iparművészeti rajzok III-IV. évf. Szaktanár Nádler Róbert. Ékítményes rajzok I—II. évf. Szaktanár: Várdai Sz. és Kovách G. Alakrajzok: III-IV. évf. Szaktanár: Székely Bertalan.; I—II. évf. Szaktanár: Balló Ede. Ltsz. 3338 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3338/03338.htm

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Az 1896. évi ezredéves kiállítás fényképei, Budapest, 1896. A millenniumi tárlaton kiállításra került így a fényképen azonosítható a kiállításon bemutatott három tanulmányrajz is. Ltsz. 3338 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/3338/03338/original/3338_4-m.html

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Ételosztás az Epreskertben az első világháború alatt, 1914-15. (Az Mintarajztanoda 1914-15-ös évkönyvében a 33. lapon megjelent kép eredeti képaláírása: „A hadbavonultak szegény gyermekeinek dr. HIRSCH ALBERTNÉ bárónő részéről történt mindennapi ingyenebéd kiosztása a Bajza-u. epreskerti művésztelepen.” Ltsz. 6520-2-10. http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6520-2/6520-2-10.jpg Weinwurm összes felvétele a hadikórház sorozatból http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6520-2/6520-2.htm

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Rajztanítónőjelöltek a Mezőgazdasági Múzeum belső udvarán alakrajzi tanulmányokat végeznek.1914-15. Ltsz. 6520, Részlet a Mezőgazdasági Múzeum környékéről. Rajztanítónőjelöltek természet után rajzolnak a szabad ég alatt. 1914-15. Ltsz. 6520 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6520-2/6520-2-27.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Rajztanítónőjelöltek a Mezőgazdasági Múzeum előtt természet után rajzolnak. 1914-15. Ltsz. 6520 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6520-2/6520-2-28.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Részlet a Mezőgazdasági Múzeum külső udvaráról. Balról jobbfelé: 1. Bosznay István főisk. tanár, 2. Radisics György min. tan. a múzeum igazgatója, 3. főiskolai növendékek. 1914-15. Ltsz. 6520 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6520-2/6520-2-05.jpg

Weinwurm Antal (1845– 1925?), Ideiglenes műterem a Mezőgazdasági Múzeumban, mialatt az iskolát hadikórházzá alakították az első világháboró idején. 1914-15. Ltsz. 6520 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/6520-2/6520-2-22.jpg

Wilson, George Washingon (1823-1893), „GEORGE SQUARE. GLASGOW. 1346. G.W.W.” / A György-tér Glasgowban, Ltsz. 2711

Wilson, George Washingon (1823-1893), „STATUE OF GEORGE III. LONG WALK WINDSOR. 819, G.W.W.” III. György brit király szobra Windsorban, Ltsz. 2710

Wilson, George Washingon (1823-1893), „STATUE OF GEORGE III. WINDSOR. 1329, G.W.W.” / III. György brit király szobra Windsorban, Ltsz. 2710

Wilson, George Washingon (1823-1893), „THE TOWER OF LONDON. 1784. G.W.W.” / A londoni Tower, Ltsz. 2711 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/2710-1/2710-1-02.jpg

Wlha, Josef (1842 – 1918), „2083 Traù, Platz vor dem Dome. Josef Wlha, Fotograf. Wien.” Ltsz. 3147

Wlha, Josef (1842 – 1918), „2084 Traù, Loggia. Josef Wlha, Fotograf. Wien.” Ltsz. 3147

Wlha, Josef (1842 – 1918), „Josef Wlha, Fotograf, Wien. – 2085 Traù / Sculpturen der Loggia.” Ltsz. 3147

Wlha, Josef (1842 – 1918), „2005 Spalato, Domkuppel, Innenasicht.” / Split, a Szent Dominus katedrális (Diocletianus mauzóleuma) kupolája. 1893 előtt (Wlha kat. 2. Tafel 75), Ltsz. 3147-II.

Wlha, Josef (1842 – 1918), „2014 Spalato. Portal des Baptisterium. Josef Wlha, Fotograf. Wien.” /Split, a Baptisterium kapuja, Ltsz. 3147

Wlha, Josef (1842 – 1918), „2048 Ragusa, Franziskanerkirche, Portal. Josef Wlha, Fotograf. Wien.” / Raguza, a ferencesek templomának kapuja, Ltsz. 3147

Wlha, Josef (1842 – 1918), „4172 Studie.” / Tanulmány. Ltsz. 966-63 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/966/966-63.html

Wlha, Josef (1842 – 1918), „4173 Studie.” / Tanulmány. Ltsz. 966-64 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/966/966-64.html

Wlha, Josef (1842 – 1918), „4174 Studie. – Fotografie u. Verlag v. Jos. Wlha Wien.” / Tanulmány. Ltsz. 966-65 http://corvina.mke.hu:8080/voyager/images/foto/966/966-65.html

Wlha, Josef (1842 – 1918), „Josef Wlha, Fotograf, Wien. 2053 Ragusa, Kreuzgang bei den Dominikanern.” / Raguza, a domonkosok rendháza, Ltsz. 3147

Wlha, Josef ? (1842 – 1918), A kép alatt kézzel írt cím: „Zara, Reliquiar a.d. Frankenklaster” / Ereklye a ferences kolostorból, Zara. Ltsz. 3147-II.

Wlha, Josef , Illustrirter Katalog des Kunstverlages österr. Meisterwerke der bildenden Künste und des Kunstgewerbes / von Josef Wlha 1893. 2. Auflage Wien: [Im Selbstverlage des Herausgebers], 1893 Képes rendelő katalógus, kiadói egész vászon kötésben. [1]. - 32 p., Tafel 1-60 [2]. - [40] p., Tafel 61-131. Ajándék példány. 2 db: ill.; 21 cm. Ltsz A.II.60.


http://www.mke.hu/