bezárás

MONA LISA KÉPÉBEN

MONA LISA KÉPÉBEN

Az MKE intermédia szakos hallgatóinak csoportos kiállítása


Kiállító alkotók: Bálint Bence / Erdős Zsófia / Hajdu Bence / Karácsony Dóra / Mihályi Barbara / Simon Zsuzsanna / Szabó Márk / Szentpétery Annamária / Tésy Dániel


A kiállítást megnyitja Rényi András művészettörténész, esztéta.
A kiállítás megnyílik 2012. július 5-én, 20 órakor


A megnyitón Getto Ferenc elmondja Frutte di mare című versét.
A kiállítás kurátora Páll Evelin művészettörténész.

A kiállítás megtekinthető 2012. július 6-tól 12-ig.

Helyszín: Erzsébet tér, Akvárium Galéria.

A kiállított videó- és fotómunkákban, videó- és diavetítésen alapuló installációkban közös, hogy a klasszikus művészettörténet olyan témáira reflektálnak, mint a tájkép, a festészet eredete és a "kép tere" - miközben a művészet- és a társadalom némely aktuális kérdését tematizálják.

A Can You Repeat the Smile of Mona Lisa? című videómunkában Tésy Dániel a társadalmi nem konstruált jellegét vizsgálja egy emblematikus műtárgy, a Mona Lisa festmény kapcsán. Tésy empatikus érzékenységgel és humorral mutatja be a megszólított nők hol esetlenebb, szemérmesebb, hol magabiztosabb próbálkozásait, miközben megpróbálják teljesíteni a feladatot: utánozzák M.L. híresen sejtelmes mosolyát.

Genderkonformak Szentpétery Annamária I Am Better Than You és Not Enough című videómunkái, amelyekben a női nem versengési kényszere provokatív agresszióban ölt formát.

A keresztút hatodik stációján egy asszony, Veronika, a kendőjét nyújtja Krisztusnak, hogy megtörölhesse vértől és izzadságtól ázott arcát. A hagyomány szerint ez a kendő hitelesen mutatja Krisztus képmását. Simon Zsuzsanna fiatal nőket mutat be, miközben a társadalom által rájuk kényszerített elvárásoknak megfelelve vastag sminkréteget kennek fel és távolítanak el az arcukról (Veronika kendője).

A festészeti tradícióhoz kapcsolódik Karácsony Dóra, Hajdu Bence és Szabó Márk is, munkáikat a perspektivikus ábrázolás, illetve a tájkép mibenléte határozza meg. Szabó Márk "map art" installációja a térképészet határait, a geográfia kódrendszerének szubjektivitását vizsgálja a fotó és a tájképfestészet műfajainak segítségével (Térkép). Karácsony Dóra manipulált fotói a személyes geográfia analógiájára személyes tájképeknek nevezhetők (Budapest Landscapes).

Hajdu Bence Elhagyatott festményei-n az ember nélküli, kulturálisan determinált kép tere tárul elénk. Mihályi Barbara fotói elidegenítő és távolságtartó érzetet keltenek, ahogyan Erdős Zsófia közeli felvétele is. Az elhagyatott festmény motívuma tér vissza Bálint Bence Plein Air című videóján a több ízben elrepülő és landoló vászon ironikus élcében.

Hírek

Fehérek Szürkéi: Dréher János

Megnyitó: 2019. augusztus 22. 18:00
Helyszín: B32 Galéria és Kultúrtér
Megtekinthető: 2019. szeptember 13-ig

2019. augusztus 18.

Hochstädterék: Tranker Kata

Helyszín: Magyar Zsidó Múzeum és Levéltár
Megtekinthető: szeptember 2-  december 15.

2019. augusztus 18.

Dóra Maurer kiállítása a Tate Galériában

2019. augustus: 5- 2020. július 5.

2019. augusztus 15.

KŐ / PAPÍR / FRESKÓ

Magyar képzőművészeti Egyetem Restaurátor Tanszék Diplomakiállítás
meghívó / előadói nap: 2019.június 21. péntek
megtekinthető: 2019. 06. 21. – 09. 01.

2019. június 11.

PÁRIZS – PARIS! – „Ha a hajnal szárnyaira kelnék” (Zsoltárok 139,9)

Helyszín: A Dunamelléki Református Egyházkerület Ráday Gyűjteményének Bibliamúzeuma

2019. május 06.