bezárás

Palóc Út logópályázat

A Palóc Út Turisztikai Kulturális Klaszter Egyesület grafikai pályázatot hirdet új logóterv elkészítésére.

Díjazás: 100.000 Ft

A Palóc Út Egyesület bemutatása:

A Palóc Út célja, hogy turisztikai termékké formálja a néphagyományok, népművészet azon értékeit, melyek „újrafelfedezésével” a látogatóforgalom az érintett (egyéb kiemelkedő idegenforgalmi vonzerőkkel nem rendelkező) térségben hosszú távon eséllyel növelhető.

A magukat palócnak valló, komoly palóc hagyományokkal és értékekkel rendelkező települések egymástól elszigetelten tevékenykednek a csekély számú turistavendég megnyeréséért, miközben nyilvánvaló, hogy egy palóc kistelepülés, létesítmény vagy fesztivál egyedül, önmagában nem piacképes, nem „eladható”, pusztán mert önállóan nem képvisel olyan erős vonzerőt, mely a potenciális vendégeket utazási döntési helyzetbe hozná.

 A Palóc Út mint tematikus turisztikai út, egyrészt mint a termékfejlesztés konkrét formája és kerete, másrészt mint a közösségi marketingtevékenységek végzésére alkalmas forma összeköti, lefedi ezen településeket. A turistavendégek adott konkrét téma – a palóc népcsoport érdeklődésre számot tartó kulturális öröksége – köré szervezett, láncszerűen egymáshoz fűzött állomások – objektumok, települések, létesítmények stb. – felkeresésével, bejárásával jutnak egyrészt hasznos ismeretekhez, információkhoz (ismeretterjesztő, kulturális funkció), másrészt ebben a formában részesülnek turisztikai élményben (szórakozás, pihenés, regenerálódás, aktív, pl. kézműves tevékenységek végzése).

A Palóc Út megalakítása óta működési alapelvei között szerepelteti és hangsúlyozza, hogy a tematikus út turisztikai kínálatának kialakítását és kiajánlását „autentikus”, „tiszta forrásból” származó népi, népművészeti értékekre kívánja alapozni.

A 2005-ben készült jelenlegi logó nem testesíti meg a fenti célokat, nem azonosultak vele a tagok, ezért és a helyi védjegy-rendszer bevezetése miatt új logóra van szükségünk.

Feladat: Egy új logó tervezése a Palóc Út részére, amely alapja lehet egy arculatterv elkészítésének és a turisztikai marketing mellett használható a jövőbeli helyi védjegyrendszer grafikai megalapozásához is.

Célkitűzés: A jelenlegi nehezen felismerhető grafika helyett, egy szerethető, pozitív érzelemvilágot kifejező logó megtervezése. A logó megtestesíti a térség élményígéretét, segít, hogy a márka azonosíthatóvá, megkülönböztethetővé váljon, kötődés alakuljon ki iránta.

Célközönség:

 

  • Gyerekcsoportok: általános és középiskolás „osztálykirándulások” a helyi kulturális (irodalmi, történelmi, néprajzi és vallási), valamint természeti értékek megismerésének céljával: szórakozva tanulás.
  • Értéktudatos fiatalok: 25-40 év közöttiek, érdeklődnek a művészet, a kultúra iránt.
  • Élménykereső családosok legalább egy gyerekkel: érdeklődnek a múzeumok, a kirándulások, a programok, a kiállítások iránt.
  • Céges csoportok: csapatépítő kirándulások és többnapos programok.
  • Nyugdíjas csoportok: a hagyományok és a természet iránt érdeklődő közösségek.

Médiaterv: A weboldalunk logójaként, marketing csatornákon és mindenféle más megjelenésben szeretnénk felhasználni a győztes munkát, hosszú éveken keresztül (pl. kézműves helyi termékek, turisztikai szolgáltatások jelölése), ill. cél, hogy tagjaink is használják azt saját marketing tevékenységük során.

Stílus / alapvető tervezési kritériumok, elvárások:

  • Fontos, hogy a logó letisztult, könnyen értelmezhető legyen.
  • Elvárás a tartalmi és formai összhangra való törekvés; a vizuális arculatjegyek által történő egyértelmű megkülönböztethetőség megtalálása.
  • Adaptív logó: azaz flexibilis módon tudjon alkalmazkodni különböző megjelenési formákhoz (web/print/social media felületek, valamint kézműves termékek felületei, úgymint textil, fa, kerámia, üveg, stb.), a felismerhetőséget nem befolyásolva.
  • Megjelenésében, formavilágában és szabályrendszerében konzisztens, valamint időtálló és releváns.
  • A logót önálló grafikai alakzatként – minimális méretben, körülbelül 1 cm átmérővel is lehessen használni.
  • A logót színes és fekete-fehér változatban is lehessen alkalmazni.
  • A logó színes, sötét és világos háttér előtt is felismerhető és kontrasztos legyen.
  • A logó térbeli használatra is legyen alkalmas (videóanimáció esetén).
  • Az új logó ne legyen összetéveszthető más projekt, vállalat logójával.

A logóval kapcsolatos kreatív elvárások:

  • A logó stílusa alapvetően a népi kézműves tárgyalkotás forma- és motívumkincsére épüljön.
  • A színhasználatot tekintve a palóc textíliák piros és kék színei jelenjenek meg.

Kerülendő: A térség minden turisztikai jellemzőjét egy logóba sűrítő, bonyolult grafikai elképzelés.

Kérdések és válaszok: A Palóc Út egyesület lehetőséget biztosít a pályázók részére a pályázati felhívással kapcsolatos tisztázó, illetve pontosító kérdéseik megtételére a elektronikus levelezési címen keresztül. A válaszok és a zsűri döntése a www.palocut.hu honlapon olvasható lesz.

Melléklet:

Beküldés: címre

Határidő: 2018. augusztus 31. éjfél.

A pályázatra bárki nevezhet, akár több pályaművel is.

A zsűriben egy grafikus, egy turisztikai marketinges és a Palóc Út Egyesület Klaszter Bizottságának 4 tagja értékeli a beérkezett pályaműveket.

http://palyazatok.org/paloc-ut-logopalyazat/

Pályázat

Syoss Hair & Fashion Award 2019

A pályázati anyag beadási határideje: 2018. december 14. éjfél

2018. november 15.

ERASMUS+ PÓTPÁLYÁZAT

2018-2019/II.
oktatók részére
A pályázat benyújtásának határideje:
2018. november 30. 14 óra

2018. november 07.

ERASMUS+ PÓTPÁLYÁZAT

2018-2019/II.
adminisztratív személyzet részére
A pályázat benyújtásának határideje:
2018. november 30. 14 óra

2018. november 07.

Collegium Hungaricum

A pályázati határidő : 2018. december 17. 23 óra

2018. november 05.

Magyar Állami Eötvös Ösztöndíj

A pályázati határidő : 2018. december 17. 23 óra

2018. november 05.

Térplasztika, műalkotás-csoport Pályázat

A Futureal-csoport és a Magyar Képzőművészeti Egyetem közös pályázata
benyújtási határideje 2018. november 30.

2018. október 01.

MKE és az MNB együttműködésével közös kurzus indul - Kortárs művészet és befektetés

Jelentkezési határidő: 2019. február 18

2018. szeptember 27.

DIMENZIÓK - MAOE Kiállítás pályázat 2019

Jelentkezési határidő: 2019. április 15-ig

2018. június 25.

KÉPZŐMŰVÉSZETI BEFOGADÓI PÁLYÁZAT 2018/2019

Jelentkezés egész évben

2018. március 09.