IMDK – 2023/2024

„Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, valamint tudományos műhelyein való részvétel és a lebonyolítási feladatok ellátása” - NTP-HHTDK-23

IMDK – 2023/2024

IMDK – 2023/2024

„Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, valamint tudományos műhelyein való részvétel és a lebonyolítási feladatok ellátása” - NTP-HHTDK-23

A program keretében megvalósított szakmai programok

  • Toborzás: Az intézmény online felületein és a mesterosztályokon munkálkodó demonstrátorok révén történő disszemináción túl két alkalommal biztosítottunk lehetőséget a toborzásra. E két esemény során az érdeklődők részletes tájékoztatást kaptak az IMDK és az OMDK közötti összefüggésekről, az IMDK és az ÚNKP kapcsolódásáról, valamint a dolgozatok és a leadandó művek paramétereiről. A tájékoztatást két egyetemi munkatárs adta. A kérdés-válasz formátumban lebonyolított esemény célja továbbá az volt, hogy a hallgatók egyéni kérdéseire közvetlenül választ adhassunk.
  • Kerekasztal-beszélgetés: A kerekasztal-beszélgetés során Márton Dominika, Pro Arte-díjas, azóta sikeresen lediplomázott hallgatónk osztotta meg tapasztalatait sorozatainak alakulásáról és a hozzájuk kapcsolódó elméleti kutatásairól. A beszélgetést Georg Winter, Ludwig Támogatói díjas vendégprofesszor is gazdagította, aki a természetvédelem, a digitális ökoszisztémák, a kartográfiai és festészeti szinergiák, valamint a poszthumán elméletek témakörében osztotta meg gondolatait. A diskurzusba a jelenlévők is aktívan bekapcsolódhattak.
  • TDK Workshopok: Az idei TDK workshopok az írásra fókuszáltak. A résztvevő hallgatók új ismereteket szerezhettek a tudományos írás szabályairól, a műkritika kortárs helyzetéről és társadalmi kontextusáról, valamint a művészeti írás sajátosságairól. A különböző diszciplínák képviselőinek előadásai során Fehér Ildikó művészettörténész bemutatta a lábjegyzetelés és hivatkozás aktuális szabályait, Fülöp Tímea esztéta és filológus a hazai művészkritika aktuális kérdéseiről és dilemmáiról beszélt, míg Rudolf Anica, az Új Művészet képzőművészeti folyóirat szerkesztője a szöveggondozás és a szerzői attitűdök témakörét járta körbe.
  • IMDK: Az IMDK keretében a pályázó hallgatók bemutathatták munkáikat egymásnak és oktatóiknak, és több professzortól is értékes visszajelzéseket kaptak. Az esemény magas színvonalú lebonyolítását a több éve bevált jó gyakorlatok követése és a hallgatók alapos felkészültsége biztosította.

A program keretében megvalósult megmérettetések legfontosabb eredményei, szakmai tapasztalatai

A program keretében megvalósult megmérettetések jelentős szakmai eredményeket és tapasztalatokat hoztak mind a résztvevők, mind az oktatók számára. Az IMDK célja az volt, hogy a pályázó hallgatók bemutassák művészeti és kutatási projektjeiket, és professzionális visszajelzéseket kapjanak oktatóiktól és társaiktól. A résztvevők nem csak a versenyhelyzethez szokhattak hozzá, hanem a közönség előtti prezentáció során is fejleszthették kommunikációs készségeiket. A szakmai zsűri által adott visszajelzések mélyebb betekintést nyújtottak a hallgatók számára a saját munkájuk erősségeibe és fejlesztendő területeibe.

A legfontosabb eredmények közé tartozott, hogy a hallgatók képesek voltak a tudományos kutatás és az alkotói munka összekapcsolására, reflektálva a „művészet mint kutatás” (artistic research) koncepciójára. Ez nemcsak az alkotói folyamatok mélyebb megértéséhez vezetett, hanem ahhoz is, hogy a résztvevők képesek legyenek saját munkájukat tudományos és elméleti keretben is elhelyezni. Ezáltal az oktatás harmadik ciklusához, a doktori képzéshez is erősítettük a szálakat, jövőbeli perspektívákat nyújtva a hallgatók számára.

A TDK workshopok további fontos tapasztalatokkal gazdagították a hallgatókat, különösen a tudományos írás terén. Az olyan gyakorlati készségek elsajátítása, mint a hivatkozási rendek és lábjegyzetelés, a szöveggondozás és a kritikai attitűdök, nemcsak a művészeti területeken dolgozó hallgatóknak, hanem a szélesebb tudományos közösségnek is hasznosak voltak. A Fehér Ildikó művészettörténész, Fülöp Tímea esztéta és filológus, ill. Rudolf Anica szerkesztő által vezetett műhelymunkák során a résztvevők mélyebb ismereteket szerezhettek a művészeti írás, a kritikai elemzés és a tudományos kutatás jelenlegi tendenciáiról.

Az IMDK pályázói számára a versenyhelyzet és a szakmai visszajelzések nemcsak megerősítést adtak a munkájuk értékéről, hanem új lehetőségeket is nyitottak a fejlődésre. A professzorok által adott visszajelzések különösen értékesek voltak abban, hogy a hallgatók új nézőpontokból tekintsenek saját alkotásaikra, és olyan szakmai irányvonalakat kapjanak, melyek előmozdítják hosszú távú karrierjük sikerességét. A program magas színvonalú lebonyolítása, a bevált jó gyakorlatok követése, ill. a résztvevők lelkesedése és elkötelezettsége együttesen járult hozzá ahhoz, hogy a megmérettetések sikeresen teljesüljenek.

Összességében a program keretében megvalósult megmérettetések azt bizonyították, hogy a hallgatók képesek magas színvonalú, komplex alkotói és kutatói tevékenységeket végezni. A versenyek és workshopok során megszerzett szakmai tapasztalatok, ill. az oktatók és szakértők által adott visszajelzések hozzájárultak ahhoz, hogy a résztvevők még felkészültebben nézzenek szembe a művészeti és tudományos világ kihívásaival. A program nemcsak a meglévő tudás elmélyítésére, hanem új készségek és kompetenciák fejlesztésére is alkalmat adott, melyek a hallgatók későbbi karrierjét is pozitívan befolyásolják.

Támogatás összefoglaló adatai:

A projekt megvalósítását támogatta:
- Kulturális és Innovációs Minisztérium
- Nemzeti Tehetség Program

Támogatási alprogram címe, kódja:
„Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, valamint tudományos műhelyein való részvétel és a lebonyolítási feladatok ellátása” - NTP-HHTDK-23

Támogatói Okirat száma:
NTP-HHTDK-23-0061

Szerződött támogatás összege:
2.000.000 Ft

Projekt címe:
„Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, valamint tudományos műhelyein való részvétel és a lebonyolítási feladatok ellátása”

Projekt végrehajtás időtartama:
2023. július 1. - 2024. augusztus 31.

jumpSTART

Időpont: 2024.10.18 – 31. 
Helyszín: Toolip Art Gallery

jumpSTART

MKE Doktori Iskola program

2024. október 15. kedd

MKE Doktori Iskola program

jumpstART / Art Market Budapest

Időpont: 2024. október 17 – 20.
Helyszín: Millenáris Park, B épület

jumpstART / Art Market Budapest

jumpSTART 

Időpont: 2024. október 17 – november 7. 

jumpSTART 

Walking Box Projekt

A Sichuan Fine Arts Institute (Kína) idén tavasszal közzétett ’Walking Box’ kreatív konténerdesign felhívására egyetemünk hallgatói közül többen pályáztak.

Walking Box Projekt

Face2Face

Gaál József, Szurcsik József, Ulrich Gábor, Verebes György közös kiállítása
Megnyitó: 2024.10.05., 16.00
Helyszín: Tessedik Sámuel Múzeum
Megtekinthető: 2024.10.06 – 11.09.

Face2Face

Balogh 48 – jegyzetek a művészetről, taníthatóságról és műalkotásokról

Könyvbemutató
Időpont: 2024. október 16., 16.30 óra
Helyszín: MKE, Könyvtár Levéltár és Művészeti Gyűjtemény nagy olvasóterme

Balogh 48 – jegyzetek a művészetről, taníthatóságról és műalkotásokról

Nyitott művtöri középiskolásoknak

A Magyar Képzőművészeti Egyetem 2024. októberétől is segítséget kíván nyújtani a művészet iránt fogékony középiskolások számára...

Nyitott művtöri középiskolásoknak

Új oktatónk Balla Dóra, Ferenczy Noémi-díjas grafikusművész és kutató

2024. októberétől a Magyar Képzőművészeti Egyetem oktatói csapatát erősíti

Új oktatónk Balla Dóra, Ferenczy Noémi-díjas grafikusművész és kutató

előKÉPZŐ 

A Magyar Képzőművészeti Egyetem felvételi előkészítő kurzusa

előKÉPZŐ 

IMDK – 2023/2024

„AZ ORSZÁGOS TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIÁN, VALAMINT TUDOMÁNYOS MŰHELYEIN VALÓ RÉSZVÉTEL ÉS A LEBONYOLÍTÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA”
Támogatói Okirat száma: NTP-HHTDK-23-0061

IMDK – 2023/2024

Meghívó Tóth Tamás komplex vizsgájára

időpont: 2024.10.04. 11:00
helyszín: MKE Doktori Iskola, Feszty-ház

Meghívó Tóth Tamás komplex vizsgájára

Káldi Katalin: Hét válasz

Megnyitó: 2024.10.08. 18:00
Helyszín: Parthenón-fríz terem
Megtekinthető: 2024.10.08– 25.

Káldi Katalin: Hét válasz

Kategóriák. A besorolás deficitje

Szabó Attila DLA kiállítása
Megnyitó: 2024.10.05., 18:15
Helyszín: Nyíregyházi Városi Galéria
Megtekinthető: 2024.10.06 – 11.02.

Kategóriák. A besorolás deficitje

Nemzetközi interjúsorozat – Lidija Nikčević, a Montenegrói Egyetem Képzőművészeti Karáról

A Magyar Képzőművészeti Egyetem 2024. április 22-26. között rendezte meg nagy sikerű Nemzetközi Hetét.

Nemzetközi interjúsorozat – Lidija Nikčević, a Montenegrói Egyetem Képzőművészeti Karáról

PÁLYÁZAT –  Pezsgő design és megjelenés

A pályázatok beadási határideje: 2024.10.15.

PÁLYÁZAT –  Pezsgő design és megjelenés

GYŐRFFY László: 2+2=5

Megnyitó: 2024.09.12., 18:30
Helyszín: Várfok Project Room
Megtekinthető: 2024.09.13 – 10.31.

GYŐRFFY László: 2+2=5

Akit a saját sorsa bátorít föl

Kicsiny Balázs kiállítása
Megnyitó: 2024.09.12., 18:00
Helyszín: Art Department
Megtekinthető: 2024.09.12 –10.24.

Akit a saját sorsa bátorít föl

Sport a magyar művészetben

A regisztráció kezdete: 2024. május 28.

Sport a magyar művészetben

Interjúsorozat a Nemzetközi Hét kapcsán – Ito Toshimitsu

A Magyar Képzőművészeti Egyetem 2024. április 22-26. között rendezte meg nagy sikerű Nemzetközi Hetét.

Interjúsorozat a Nemzetközi Hét kapcsán – Ito Toshimitsu

Interjúsorozat a Nemzetközi Hét kapcsán – Agni Saraswati

A Magyar Képzőművészeti Egyetem 2024. április 22-26. között rendezte meg nagy sikerű Nemzetközi Hetét.

Interjúsorozat a Nemzetközi Hét kapcsán – Agni Saraswati

Pályázati felhívás az Erasmus+ programban részt vevő fogyatékossággal élő vagy tartósan beteg hallgatók, illetve munkatársak kiegészítő pénzügyi támogatására

2024/2025-ös és 2025/2026-os tanév

Pályázati felhívás az Erasmus+ programban részt vevő fogyatékossággal élő vagy tartósan beteg hallgatók, illetve munkatársak kiegészítő pénzügyi támogatására

6th SEE Mosaics Konferencia

A regisztráció határideje: 2024. szeptember 30. éjfél (CEST)

6th SEE Mosaics Konferencia

Az Erasmus+ programban külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók esélyegyenlőségi kiegészítő pénzügyi támogatására

Az esélyegyenlőségi támogatás célja, hogy a kiegészítő támogatás segítségével egyenlő lehetőséget biztosítson

Az Erasmus+ programban külföldi mobilitásban részt vevő hallgatók esélyegyenlőségi kiegészítő pénzügyi támogatására

ERASMUS+ OKTATÓI ÉS SZEMÉLYZETI PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

Oktató és nem oktató munkatársak részére európai és Európán kívüli intézményekbe

ERASMUS+ OKTATÓI ÉS SZEMÉLYZETI PÁLYÁZATI FELHÍVÁS