Drozdik Orshi – Festmények és rajzok a 80as évek elejéről

Drozdik Orshi – Festmények és rajzok a 80as évek elejéről

Drozdik Orshi: Biológiai metaforák: Önarcképek Jan van Neck után, 1983-84 olaj, vászon, 148 × 198 cm

Orshi Drozdik: Biological Metaphor: Blood Circulation, Hearing Cells, Painting, 1983 diptych, oil on canvas, 180 x 370 cm

Drozdik Orshi – Festmények és rajzok a 80as évek elejéről

Einspach Fine Art & Photography
H-1054 Budapest, Hold utca 12.
telefon: + 36 20 935 9889
www.einspach.com
Instagram Facebook
nyitva: 2023 május 5-31 -ig kedd-péntek, 14-18 óra info@einspach.com

"A magam igazságában bolyongva tapintottam a vásznat, nemcsak személyes élményeim, testi létezésem extatikus tapasztalatát, hanem a politikai értelemben vett igazságot is festettem, a patriarchális hatalom kritikáját." Drozdik Orshi, 1984

A Biológiai metaforák egy festményekből és rajzokból álló installációsorozat, amely a test művészi és tudományos reprezentációját vizsgálja. Hogyan keletkeznek a saját testünkkel kapcsolatos gondolataink és érzéseink? Milyen mértékben teremtjük meg saját testtudatunkat a tudomány alapján (vagy más módon)? Hogyan éljük meg testünket, különösen akkor, ha azt az orvostudomány szegmensekre bontja vagy más módon megragadja? Hogyan befolyásolja testi tapasztalatainkat és tudásunkat és hatol beléjük a patriarchális tudományos diskurzus és annak képi megjelenítései? Milyen szimbolikus jelentéseket tulajdonítanak az egyes szerveknek a patriarchális-testi hierarchiák? Hogyan befolyásolja az orvosi terminológia és gyakorlat felosztási logikája a test mint individuális entitás vagy egység fogalmát? És hogyan kapcsolódik mindez a hatalom

rendszereihez és viselkedéskultúrájához? Hogyan kapcsolódik az individuális test fogalma a társadalmi fogalmakhoz és szabályokhoz? Hogyan írják felül a társadalom és a társadalmi intézmények törvényei a test egyéni tapasztalatát? Pontosan hogyan ágyazódik be a test patriarchális orvosi reprezentációja a hatalmi struktúrákba és viszonyokba? Hogyan befolyásolják az egyéni testről szerzett tapasztalatainkat a tudományos ismeretek? Hogyan vált a tudományos szókincs és képi világ testtapasztalatunk uralkodó nyelvévé?

Kiállítások: Biológiai metaforák I., Óbuda Galéria, a Budapest Galéria kiállítóháza a Zichy Kastélyban, Budapest, (1984. július 23. ‒ szeptember 16.) Biológiai metaforák II., Mercer Union, Torontó, Kanada, (1984. szeptember 25. ‒ október 20.) Three Installations, Drozdik Orsolya: Biológiai metaforák III. Art in General, New York, USA, (1984. november 10. – december 8.) Biológiai metaforák IV., Galerie Suspect, Amszterdam, Hollandia (1985. március 17. ‒ április 6.)


Orshi Drozdik - Paintings and Drawings from the Early 80s

5 - 31 May 2023

“Biological Metaphors” was a series of installations of paintings and drawings formulated as an inquiry into the artistic and scientific representation of the body. How do our thoughts and feelings about our own individual bodies arise? To what extent do we create our own body-consciousness based on science (or other-wise)? How do we experience our bodies, especially when dissected into segments or otherwise subtracted by medical science? How do patriarchal scientific discourse and its visualizations penetrate and influence our bodily experience and knowledge? What symbolic meanings are attached to each organ by the patriarchal-corporeal hierarchies? How does subdivisional logic of medical terminology and practice manipulate the notion of the body as an individual entity, or whole? And how does this relate to regimes and etiquettes of power? How does the concept of the individual body relate to social concepts and laws? How do the laws of society and social institutions overpower the individual experience of the body? How, precisely, is the patriarchal medical representation of the body embedded in power structures and relations? How is our experience of the individual body influenced by scientific knowledge? How did scientific vocabulary and imagery become the dominant language of our bodily experience?

Exhibited: Biological Metaphors I, Óbuda Gallery (Zichy Palace), Budapest, Hungary (July 23 – September 16, 1984), Biological Metaphors II, Mercer Union, Toronto, Canada (September 25 – October 20, 1984), Three Installations. Tony Monahan, Steven Donegan, Orsolya Drozdik (Biological Metaphors III), Art in General, New York, USA, November 10 – December 8, 1984 and Biological Metaphors IV, Galerie Suspect, Amsterdam, The Netherlands, March 17 – April 6, 1985

Tárlatvezetés Dr. Sturcz János művészettörténésszel / Tökéletes egyensúly – Barcsay Jenő életműve új megvilágításban

Időpont: 2025.09.18., 16:00
Helyszín: MKE | Barcsay terem

Tárlatvezetés Dr. Sturcz János művészettörténésszel / Tökéletes egyensúly – Barcsay Jenő életműve új megvilágításban

A SZÓMA TUDATOSÍTÁSA II. / TEST FELÜLETEK

MKE Vizuális Művészet Tanszék kiállítása
Megnyitó: 2025.09.26., 19:00
Helyszín: MAMŰ Galéria
Megtekinthető: 2025.09.27 – 10.12.

A SZÓMA TUDATOSÍTÁSA II. / TEST FELÜLETEK

GRAFIKAI FORDULÓ VI.

DUNAI RÉKA
Megtekinthető: 2025.09.25-ig
Helyszín: MKE – Grafikai Forduló

GRAFIKAI FORDULÓ VI.

Színikritikusok díja: A legjobb jelmez díj Nagy Fruzsinának és hallgatóinak

A Színházi Kritikusok Céhe idén 46. alkalommal adta át a Színikritikusok díját...

Színikritikusok díja: A legjobb jelmez díj Nagy Fruzsinának és hallgatóinak

Pályázati felhívás Klebelsberg Kunó életének kutatására

Jelentkezési határidő: 2025. október 31.

Pályázati felhívás Klebelsberg Kunó életének kutatására

HIBA 2.0

ERDŐDY JÓZSEF ATTILA KIÁLLÍTÁSA
Megnyitó: 2025.09.17., 18.30
Helyszín: Három Holló Kulturális Központ
Megtekinthető: 2025.09.18 – 10.17.

HIBA 2.0

„Azt a feketét ki kellett festeni” – egy életmű anatómiája

Időpont: 2025.09.27., 19:00
Helyszín: MKE | Aula

„Azt a feketét ki kellett festeni” – egy életmű anatómiája

előKÉPZŐ

a Magyar Képzőművészeti Egyetem előkészítő kurzusai 2025/2026

előKÉPZŐ

Alkotói pályázat a XXXIV. Gyáli Téli Tárlatra

Leadási időpont: 2025.11.10–14.

Alkotói pályázat a XXXIV. Gyáli Téli Tárlatra

Mit jelent nekem a közösségem?

Westend kreatív pályázat művészeti hallgatóknak
Határidő: 2025. október 10. éjfél

Mit jelent nekem a közösségem?

A képnek van címe

OBRÁZOK MÁ NÁZOV
Megnyitó: 2025.09.12., 18:00
Helyszín: Limes Galéria
A kiállítás megtekinthető: 2025.09.13–30.

A képnek van címe

Győrffy László csoportos kiállítása Berlinben

Helyszín: CHB – Collegium Hungaricum Berlin
Megnyitó: 2025.09.12., 19:00
Megtekinthető: 2025.10.31-ig

Győrffy László csoportos kiállítása Berlinben

PÓTPÁLYÁZATI FELHÍVÁS – Hallgatók tanulmányi célú mobilitása 2025/2026 tanév tavaszi szemeszter

A pályázat benyújtásának határideje: 2025.09.22.  déli 12:00

PÓTPÁLYÁZATI FELHÍVÁS – Hallgatók tanulmányi célú mobilitása 2025/2026 tanév tavaszi szemeszter

Barcsay 125 Konferencia

Helyszín: MKE | Aula
Időpont: 2025.09.22., 9:00–19:30

Barcsay 125 Konferencia

POSZTAMENS 7. rész

Piszok egy meló – Beszélgetés dr. Orosz Csaba DLA oktatási rektorhelyettessel

POSZTAMENS 7. rész

Radák Eszter: Elmúlt már végre a vasárnap?

Megnyitó: 2025.09.04., 17:00
Helyszín: Virág Judit Galéria
Megtekinthető: 2025.09.04-25.
Tárlatvezetés: 2025.09.17., 17:00

Radák Eszter: Elmúlt már végre a vasárnap?

Tanévnyitó és díszdiplomaátadó ünnepség – 2025/2026-os tanév

Szeptember 8-án, hétfőn került sor a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanévnyitó ünnepségére...

Tanévnyitó és díszdiplomaátadó ünnepség – 2025/2026-os tanév

Legjobb jelmez díjra jelölte Nagy Fruzsina és diákjai munkáját a Színikritikus Céhe

Nagy Fruzsina jelmeztervező, az MKE oktatója 2024-ben az MA1-es látványtervező osztállyal közösen tervezte A nyúl füle című előadás (Örkény István Színház) jelmezeit...

Legjobb jelmez díjra jelölte Nagy Fruzsina és diákjai munkáját a Színikritikus Céhe

Pályázat fiatal kurátoroknak

MODEM & Vojtina Bábszínház
Beadási határidő: 2025. október 30.

Pályázat fiatal kurátoroknak

NEXT 25 KÉP- ÉS VIDEÓALKOTÓ VERSENY

A nevezési határidő: 2025. szeptember 22.

NEXT 25 KÉP- ÉS VIDEÓALKOTÓ VERSENY

Farkas Anna négy ezüstérmet nyert a Graphis Design 2026-on!

Farkas Anna, a Grafika Tanszék tanára és az illusztráció specializáció vezetője, négy ezüstérmet nyert az amerikai Graphis Design Award 2026 rangos, nemzetközi pályázaton.

Farkas Anna négy ezüstérmet nyert a Graphis Design 2026-on!

POSZTAMENS 6. RÉSZ

Egy világ a körben - Beszélgetés dr. Farkas Anna tervezőgrafikussal

POSZTAMENS 6. RÉSZ

A DS Automobiles képzőművészeti pályázata

Beadási határidő: 2025.10.01. éjfél

A DS Automobiles képzőművészeti pályázata

KórházSuli – Önkénteskedj nálunk!

A tanulásnak és a közösségnek gyógyító ereje van...

KórházSuli – Önkénteskedj nálunk!

POSZTAMENS 5. RÉSZ

Tiszteld az anyagot! – Beszélgetés dr. Polgár Botond szobrászművésszel

POSZTAMENS 5. RÉSZ