Drozdik Orshi – Festmények és rajzok a 80as évek elejéről

Drozdik Orshi: Biológiai metaforák: Önarcképek Jan van Neck után, 1983-84 olaj, vászon, 148 × 198 cm
Drozdik Orshi – Festmények és rajzok a 80as évek elejéről
Einspach Fine Art & Photography
H-1054 Budapest, Hold utca 12.
telefon: + 36 20 935 9889
www.einspach.com
Instagram Facebook
nyitva: 2023 május 5-31 -ig kedd-péntek, 14-18 óra info@einspach.com
"A magam igazságában bolyongva tapintottam a vásznat, nemcsak személyes élményeim, testi létezésem extatikus tapasztalatát, hanem a politikai értelemben vett igazságot is festettem, a patriarchális hatalom kritikáját." Drozdik Orshi, 1984
A Biológiai metaforák egy festményekből és rajzokból álló installációsorozat, amely a test művészi és tudományos reprezentációját vizsgálja. Hogyan keletkeznek a saját testünkkel kapcsolatos gondolataink és érzéseink? Milyen mértékben teremtjük meg saját testtudatunkat a tudomány alapján (vagy más módon)? Hogyan éljük meg testünket, különösen akkor, ha azt az orvostudomány szegmensekre bontja vagy más módon megragadja? Hogyan befolyásolja testi tapasztalatainkat és tudásunkat és hatol beléjük a patriarchális tudományos diskurzus és annak képi megjelenítései? Milyen szimbolikus jelentéseket tulajdonítanak az egyes szerveknek a patriarchális-testi hierarchiák? Hogyan befolyásolja az orvosi terminológia és gyakorlat felosztási logikája a test mint individuális entitás vagy egység fogalmát? És hogyan kapcsolódik mindez a hatalom
rendszereihez és viselkedéskultúrájához? Hogyan kapcsolódik az individuális test fogalma a társadalmi fogalmakhoz és szabályokhoz? Hogyan írják felül a társadalom és a társadalmi intézmények törvényei a test egyéni tapasztalatát? Pontosan hogyan ágyazódik be a test patriarchális orvosi reprezentációja a hatalmi struktúrákba és viszonyokba? Hogyan befolyásolják az egyéni testről szerzett tapasztalatainkat a tudományos ismeretek? Hogyan vált a tudományos szókincs és képi világ testtapasztalatunk uralkodó nyelvévé?
Kiállítások: Biológiai metaforák I., Óbuda Galéria, a Budapest Galéria kiállítóháza a Zichy Kastélyban, Budapest, (1984. július 23. ‒ szeptember 16.) Biológiai metaforák II., Mercer Union, Torontó, Kanada, (1984. szeptember 25. ‒ október 20.) Three Installations, Drozdik Orsolya: Biológiai metaforák III. Art in General, New York, USA, (1984. november 10. – december 8.) Biológiai metaforák IV., Galerie Suspect, Amszterdam, Hollandia (1985. március 17. ‒ április 6.)
Orshi Drozdik - Paintings and Drawings from the Early 80s
5 - 31 May 2023
“Biological Metaphors” was a series of installations of paintings and drawings formulated as an inquiry into the artistic and scientific representation of the body. How do our thoughts and feelings about our own individual bodies arise? To what extent do we create our own body-consciousness based on science (or other-wise)? How do we experience our bodies, especially when dissected into segments or otherwise subtracted by medical science? How do patriarchal scientific discourse and its visualizations penetrate and influence our bodily experience and knowledge? What symbolic meanings are attached to each organ by the patriarchal-corporeal hierarchies? How does subdivisional logic of medical terminology and practice manipulate the notion of the body as an individual entity, or whole? And how does this relate to regimes and etiquettes of power? How does the concept of the individual body relate to social concepts and laws? How do the laws of society and social institutions overpower the individual experience of the body? How, precisely, is the patriarchal medical representation of the body embedded in power structures and relations? How is our experience of the individual body influenced by scientific knowledge? How did scientific vocabulary and imagery become the dominant language of our bodily experience?
Exhibited: Biological Metaphors I, Óbuda Gallery (Zichy Palace), Budapest, Hungary (July 23 – September 16, 1984), Biological Metaphors II, Mercer Union, Toronto, Canada (September 25 – October 20, 1984), Three Installations. Tony Monahan, Steven Donegan, Orsolya Drozdik (Biological Metaphors III), Art in General, New York, USA, November 10 – December 8, 1984 and Biological Metaphors IV, Galerie Suspect, Amsterdam, The Netherlands, March 17 – April 6, 1985